Pagina 1 van 3

De blauwe KS80

Geplaatst: 04 feb 2017, 19:02
door Wilbert
Heeft gisteren een andere cilinder gekregen en gelijk een koelvloeistof pomp.
Het pompje.
Afbeelding
De cilinder, kop en uitlaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het pompje gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding
Alles gemonteerd.
Afbeelding
Nu wachten tot 1 maart om de boel goed af te stellen.

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 04 feb 2017, 21:19
door Rob
Heb je dan, net zoals bij de auto, een permanente waterstroom? Direct na het starten dus ook?

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 04 feb 2017, 21:23
door Wilbert
Rob schreef: 04 feb 2017, 21:19 Heb je dan, net zoals bij de auto, een permanente waterstroom? Direct na het starten dus ook?
Zodra je hem op contact zet gaat de pomp lopen.

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 04 feb 2017, 21:35
door Ray537-010
Dat ziet er goed uit.
Wie heeft die set gemaakt?

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 04 feb 2017, 21:48
door Gerjan
Wilbert schreef: 04 feb 2017, 21:23
Rob schreef: 04 feb 2017, 21:19 Heb je dan, net zoals bij de auto, een permanente waterstroom? Direct na het starten dus ook?
Zodra je hem op contact zet gaat de pomp lopen.
Ik dacht bij 65 graden

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 04 feb 2017, 21:49
door stefan
Ziet er netjes uit en klinkt super

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 04 feb 2017, 22:03
door Wilbert
Ray537-010 schreef: 04 feb 2017, 21:35 Dat ziet er goed uit.
Wie heeft die set gemaakt?
Vincent, met timingen opgegeven door Rob.
Vergeleken met de eerste set heeft hij flink progressie geboekt.
Het is een originele KS80 cilinder boring 46 met het spijltje, waardoor er meer mogelijk is qua tuning.
Voorzien van membraan en 4 extra poorten.
Ook gaan er vanuit de inlaat direct 2 kanalen het carter in.
Met berekende uitlaat zou de set tot 10500 rpm moeten doorlopen.

Resultaten
De ingevoerde data luidt als volgt:
Aantal toeren
10500 toeren

Type blok
5 voet (314)
bloktype: 314
Versnellingen
5
klauw-schakeling
Voortandwiel
16 tanden
mogelijk
Achtertandwiel
39 tanden
mogelijk
Omtrek wiel
180 cm
57 cm diameter

Versnelling

Snelheid

Vertraging

primaire

3,29: 17/56
versnelling 1
37 km/u
3,82 (11/42)
versnelling 2
61,2 km/u
2,31 (16/27)
versnelling 3
85,7 km/u
1,65 (20/33)
versnelling 4
108,8 km/u
1,3 (23/30)
versnelling 5
126,3 km/u
1,12 (25/28)
Vandaag even illegaal de straat doorgereden en als hij in alle versnellingen zo trekt en snel op toeren komt, dan kon het wel eens hard gaan.
De afstelling met de 20 mikuni moet nog en als dat goed loopt dan komt er een 24mm achter.
Heb Onno achter de hand als de afstelling niet goed wil.

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 05 feb 2017, 08:37
door Ray537-010
Ben benieuwd.
De kunst is inderdaad om hem in z,n 5 nog door te laten lopen.

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 05 feb 2017, 11:02
door Paul T
126, dat is echt wel hard!

Re: De blauwe KS80

Geplaatst: 05 feb 2017, 16:45
door Wilbert
Ray537-010 schreef: 05 feb 2017, 08:37 Ben benieuwd.
De kunst is inderdaad om hem in z,n 5 nog door te laten lopen.
Misschien moet er 15 tands op en als hij de 110 haalt vindt ik het ook prima.

Paul T schreef: 05 feb 2017, 11:02 126, dat is echt wel hard!
Advies was om te beginnen met sproeier 110 in de 20 Mikuni.
Loopt het eenmaal goed, dan de 24 erachter proberen en dat zal toch wel naar de 120 moeten kunnen.