Aangezien dezelfde vragen hierover nogal eens gesteld worden hier een beknopt (niet volledig compleet) overzicht :
Bromfietsen Nederlandse uitvoering : voor/achter
3-bak: 11/41.
4-bak: 13/43.
5-bak: 13/43.
Motorfietsen:
KS50 517-20/50/51/52/53 .5-bak: 16/37.
KS50 530-010/011/012/014/500/510. 5 bak: 16/37.
KS80 530-050/070 5 bak: 16/39.
KS125-sport 521 5 bak 15pk: 15/41 - 17 pk: 16/43.
KS125-521-410/411/412 5 bak : 16/43
KS175 521-50 L0 5 bak: 17/43.
KS175 521-51 L0. 5 bak tot framenummer 9271292: 17/44.
KS175 521-51 L1. 5 bak vanaf framenummer 9271293: 17/43.
Voor meer informatie over de tandwielverhoudingen heb je meer onderdelen-catagolussen nodig.
let op : kan dus nog specifiek per uitvoering/vermogen/bouwjaar en zelfs land verschillen.
Zie daarvoor http://www.zunflappie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.wildeman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de duitse modellen zie http://www.moped-museum.de/zuendapp/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
(Toevoeging 27-01-2011)
Ketting en tandwiel maten .
*je hebt bromfiets, de smalle ketting , maat 415 ketting
*je hebt 50cc motorfiets die is breder , maat 420 ketting
*je hebt ks80/ks125/ks125/ks175 motorfiets die is nog breder 428 ketting (of 425 die is uitwendig (breedte) iets smaller dan de 428)
415 = ½ x 3/16 ( ketting en tandwielen )
420 = ½ x 1/4 ( ketting en tandwielen )
428 = ½ x 5/16 ( Ketting en tandwielen )
Originele tandwielverhouding en kettingmaten
Originele tandwielverhouding en kettingmaten
Zundapp 517
Intruder VS 800
a'j neet naor buutn gaot, kom ie ok nargens.
Intruder VS 800
a'j neet naor buutn gaot, kom ie ok nargens.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten