Zundapp K80 540-010

Ben je bezig met een project en wil je dit laten zien en delen met iedereen? Plaats het hier!
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2654
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Rob »

Is het frame dan solider dan een 529/530?
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Wilbert »

Dat weet ik niet. Wel heeft een 540 frame die rechtopstaande strip op het frame voor meer stijf- en stevigheid.
De eerste 448 frame's hadden dit (nog) niet en waren vrij snel krom bij een niet al te grote tik.
Volgens mij weet Jeroen je daar meer over te vertellen.
Gebruikersavatar
Jeroen

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Jeroen »

Als je met een 448 een beetje hard een stoeprandje raakt dan heb je al een katterug. Dat hebben ze bij de 540 opgelost door een verstevegingsstrip bovenop de framebuis. Het 540 frame is een goed frame met uitstekende rij eigenschappen, oa doordat ze eens een echte voorvork met demper gebruikt hebben. Er zijn wel wat zwakke punten, oa het scharnierpunt van de Achterbrug is nou niet echt geweldig doordat er nylon bussen inzitten en geen mogelijkheid tot smeren. En bij de sprinter wil de blok ophangening afscheuren. Dit hebben ze bij de 540 weer opgelost door er verstevegings driehoekjes in te lassen.
Dit is wat ik zo van de frames weet
Gebruikersavatar
Jeroen

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Jeroen »

Dit stukje vond ik op Facebook, is automatisch vertaald uit het Duits.

Zo langzaam is tijd, vandaag, op woensdag om post op maandag. Na me een aantal slechte nieuws bereikt hebben, ik ben verplicht tijd in versnelling te komen....
Vandaag is de k 80 er op. Is heel belangrijk voor me, sinds ik als tiener en enkele vrienden van mij, ook. Dat was de wilde tijd met 16....
De k-80 is na het grote succes van de watergekoelde ks 80 ingevoerd om met deze sparmodell luchtgekoeld nieuwe klanten te bereiken. Zündapp speckte uit en dus kosten de inscheping 80 hij met zündapp met de verschijning van 1982 glad 1.000,- De dm ks80. minder dan 3.495,- Dm was al iets anders dan 4.495,- Dm.
Voor de k 80 geopend zündapp een hele serie nieuwe soorten, namelijk de 540 er jaren. Eigenlijk, zou het logisch zijn geweest om de k-80 in de jongens van nummer 448, geclassificeerd als de k 80 90 % van hun delen uit de jaren ' 448-serie (cs & haai) heeft ontvangen. Het frame was in essentie de cs50, de velgen had hetzelfde ontwerp, achter, was de rem gelijke. De vork was niet gelijk aan cs50, maar ze kwam ook uit paoli en dss ontwerp had gelijk. Zitbank en achterste spoiler weer waren van de cs "stelen". De motor was van uitzendingen evenals de cockpit en de uitlaat hier 100 % identiek aan de watergekoelde zus, alleen de cilinder was een echte neukonstrkuktion. Ze was gewoon goedkoop. Ik zeg hier bewust goedkoop en niet goedkoop. Goedkoop, maar alleen in vergelijking met andere licht apps, omdat een r D80 van yamaha was voor hetzelfde geld met water koeling mono shock en 12 volt....
Het eerste model k 80 type 540-010 was slechts 1982 beschikbaar, en goed verkocht. Al in de late herfst was ook al de opvolger daar. De 540-011 heeft een iets uitgebreide schijfrem front, een volledig nieuw ontwerp van de seitendeckel-bank-achterste spoiler-lot en met afneembare & afsluitbare stoel met geïntegreerde helm kasteel. Robin red was tegen metallic rood uitgewisseld en het decor in twee kleuren variaties aangepast. De veranderingen die plaatsvinden in het model, bleef met 65,- Dm toeslag voor zündapp relaties verheugend matig.
In het jaar 1984 is de prospectus 540-011 model al naast de 540-200, en de watergekoelde k80wk was verkocht dus nog steeds. Blijkbaar was zündapp weer ten opzichte van de wetgever hörig en heeft de luide luchtkoeling van het programma. De nieuwe k80wk had naast het water koeling van de ks 80 de uitlaat van de ks 80 super met knick geërfd, en nu ook 12 volt met echte natte batterij en elektronische lading implementaties. Dus verschilden dan ks 80 super en k80wk alleen van het chassis. Het model heeft niets meer, in augustus 1984, de angie gerst azen op zündapp doe de lichten uit, of dat nu op dit moment van de 500 stuk k80wk gebouwd hebben en bij zijn verkocht aan twijfel blijft. Achteraf gezien de k 80 blijft een laatste poging door zündapp in de oorlog met het verre oosten tot punten. Dat werkt niet, maar de herinnering van mijn wilde tijd met 16 zal altijd met de k-80 worden aangesloten....
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2654
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Rob »

Helder Jeroen, merci.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Wilbert »

Oei, maar 500 gemaakt.
Dus nog minder als de KS80 Sport met zijn 700 stuks.
Is trouwens nog steeds onduidelijk of er 700 van iedere kleurstelling gemaakt zijn of 700 in totaal.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Wilbert »

De koplamporen zijn gespoten in Action Red :mrgreen:
Achterkantje even stralen en dan dezelfde kleur.
Cockpit is ook klaar met de kabelboom van de K80wc.
Hij zal het even met een 80 teller moeten doen (veel harder zal hij ook niet lopen), want ik heb geen 140 teller meer.
De cockpitlampjes zijn wit met gekleurde led's erin.
Alles kan naar de poedercoater en dan kunnen we weer verder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Jeroen »

Je kunt ze mooi of lelijk vinden, maar feit blijft dat het de allerlaatste echte Zündapps zijn die er gebouwd zijn. Ben ook wel eens benieuwd hoeveel er van de 540-121 gebouwd zijn. Zouden er goed nog minder kunnen zijn, omdat het model in Nederland echt met de nek aangekeken werd. Ik denk dat de Nederlandse 540 serie en de 537 nog iets jonger zijn als de 540-200. Omdat deze geen verchroomde tanks meer hebben, en dit de nieuwe weg was die Zündapp wou inslaan omdat de verchroomde tank gedateerd was en duur om te maken. Waarom denk ik dat; omdat de nl ks50 in de folder met een chromen tank staat en de productie tank gespoten is.
Gebruikersavatar
Jeroen

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Jeroen »

Er staat dacht ik nog een 140km teller op mp
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zundapp K80 540-010

Bericht door Wilbert »

Jeroen schreef:Er staat dacht ik nog een 140km teller op mp
Nee, alleen 80 of 140 in een complete cockpit.
Och ook wel eens een keer grappig: een Zundapp die de teller uitloopt. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten