Mijn K80

Ben je bezig met een project en wil je dit laten zien en delen met iedereen? Plaats het hier!
Gebruikersavatar
Ray537-010
Berichten: 1579
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Ray537-010 »

Paul,heeft Jos jouw zundapp in de papieren terug gevonden,of heeft hij alleen aangetoond dat je wel een geldig framenummer hebt?
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Gebruikersavatar
Paul T
Berichten: 557
Lid geworden op: 28 nov 2013, 23:24
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Paul T »

Dat eerste, ik heb een pdf docu ontvangen van een scan van de desbetreffende pagina uit de Zundapp administratie.
Zundapps never die - they just speed away!

Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Gebruikersavatar
Paul T
Berichten: 557
Lid geworden op: 28 nov 2013, 23:24
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Paul T »

Vandaag vanwege het mooie weer en mijn nieuwsgierigheid even een ritje wezen maken. Het is te merken dat de ontsteking nu wel beter staat. Hij komt makkelijker aan de 80 en gaat op een lang stuk ook door naar de 85. Binnenkort, als de temperatuur in de schuur niet te ver is gezakt, ga ik een nieuw luchtfilter en een een tandje kleiner voortandwiel monteren. Kijken of ik dan nog iets tevredener wordt, :D
Zundapps never die - they just speed away!

Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Wilbert »

1 ding tegelijk doen.
Eerst even luchtfilter vervangen, dat is het minste werk.
Dan weer proefrit maken en kijken of het beter is.
Gebruikersavatar
Paul T
Berichten: 557
Lid geworden op: 28 nov 2013, 23:24
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Paul T »

Ik heb er nu een nieuw luchtfilter inzitten en heb het voortandwiel verkleind van 16 naar 15 tands. Hij trekt nu wel beter maar de top ligt nog steeds op 85 km en tegen de wind in met moeite 80.

Ook zie ik dat de uitlaat verkleurt, van chroom naar geel/blauw. Staat de ontsteking dan toch weer te vroeg?
Zundapps never die - they just speed away!

Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Wilbert »

Paul T schreef:Ik heb er nu een nieuw luchtfilter inzitten en heb het voortandwiel verkleind van 16 naar 15 tands. Hij trekt nu wel beter maar de top ligt nog steeds op 85 km en tegen de wind in met moeite 80.

Ook zie ik dat de uitlaat verkleurt, van chroom naar geel/blauw. Staat de ontsteking dan toch weer te vroeg?
85 is de normale snelheid voor een originele 80 (77cc).
Wil je harder dan zal er toch echt een 92cc op moeten.
Ontsteking staat precies op tijd, de bocht van mijn pekelbrommer verkleurt ook.
Gebruikersavatar
Paul T
Berichten: 557
Lid geworden op: 28 nov 2013, 23:24
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Paul T »

Okee, thanks. Ik hou het experiment van Wilko goed in de gaten. Is die 92cc cil dezelfde als die Massink voor E130 verkoopt?( is van chinese makelij).
Zundapps never die - they just speed away!

Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Wilbert »

Paul T schreef:Okee, thanks. Ik hou het experiment van Wilko goed in de gaten. Is die 92cc cil dezelfde als die Massink voor E130 verkoopt?( is van chinese makelij).
Is geen experiment.
Heb zelf 2 cilinders liggen die 2,2mm zijn afgedraaid aan de bovenkant en de poorten aangepast.
Daarna is er een nieuwe nikasil wand in gekomen, met Mahle zuiger.
De inkepingen van de zuiger onder de pistonpen zijn ook verder weggehaald voor een betere spoeling.
Er komt dan een pakking, plaat van 2mm en weer een pakking onder de cilinder te liggen.
Hierdoor komen de poorten allemaal zo'n 2mm omhoog en hebben een veel betere poorttiming.
Zal er wel even een foto van maken.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3879
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Wilbert »

De cilinder van Wilko is "maar" 1,2mm afgedraaid en de poorten aangepast op een originele 92cc.
Ook zijn de poorten netjes gelijk gemaakt met de stalen bus die erin geperst zit.
Deze cilinder heeft de inlaat wat meer naar beneden gehaald en de uitlaat iets naar boven.
Ook zijn de spoelkanalen iets verbreedt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul T
Berichten: 557
Lid geworden op: 28 nov 2013, 23:24
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Mijn K80

Bericht door Paul T »

Mooi gedaan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ermee. En ken jij die chinese cilinder?
Zundapps never die - they just speed away!

Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten