Zundapp 540-180 GTS 50
Zundapp 540-180 GTS 50
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik volgende week een originele 540-180 ophalen met ABE.
Dus deze in concourstaat brengen en daarna keuren.
Het is een bijzonder zeldzaam model waarvan er maar een 1200 zijn gemaakt met het gewilde 317 klauwgeschakelde bromfietsblok.
Zo'n zelfde heb ik al eens gerestaureerd voor Jos en het is echt een collecters item.
Dus deze in concourstaat brengen en daarna keuren.
Het is een bijzonder zeldzaam model waarvan er maar een 1200 zijn gemaakt met het gewilde 317 klauwgeschakelde bromfietsblok.
Zo'n zelfde heb ik al eens gerestaureerd voor Jos en het is echt een collecters item.
Re: Zundapp 540-180 GTS 50
Erg mooie machine!
Zundapps never die - they just speed away!
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
- Peter Wauben
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 22:16
- Contacteer:
Re: Zundapp 540-180 GTS 50
Mooie machine, klauwblokje vind ik wel interessant met de 50cc wc.
Nu nog even een zundapp 543 ritselen en je hebt je collectie bij elkaar
Nu nog even een zundapp 543 ritselen en je hebt je collectie bij elkaar
Gts50 529-05-L8 bj:1983
Re: Zundapp 540-180 GTS 50
Hij is opgehaald,bedankt Wilko voor het gezelschap.
Spuitwerk is nieuw gedaan en hoeft dus echt niet over.
Verder gaat hij wel uit elkaar om hem helemaal in concourstaat te krijgen.
Mooi is wel dat frame en blok bij elkaar horen volgens de ABE.
De eerste foto is met flits.
Bij deze machine nog een mooi NOS zadel gescoord.
Spuitwerk is nieuw gedaan en hoeft dus echt niet over.
Verder gaat hij wel uit elkaar om hem helemaal in concourstaat te krijgen.
Mooi is wel dat frame en blok bij elkaar horen volgens de ABE.
De eerste foto is met flits.
Bij deze machine nog een mooi NOS zadel gescoord.
Re: Zundapp 540-180 GTS 50
Kuipje en bevestiginsmateriaal zijn ook al geregeld.
Komt een kabelboom in van een K80 of ks80 Sport.
Deze heeft wel de voorbereiding voor de neutraalschakelaar, grootlicht met controlelampjes en klakson.
Samen met een Kokusan en accu is er nog wel eea aan elektra te wijzigen.
Ga je alleen zien aan de bedieningsschakelaar op het stuur waar nu alleen de knipperlichten mee bedient kunnen worden.
Komt een kabelboom in van een K80 of ks80 Sport.
Deze heeft wel de voorbereiding voor de neutraalschakelaar, grootlicht met controlelampjes en klakson.
Samen met een Kokusan en accu is er nog wel eea aan elektra te wijzigen.
Ga je alleen zien aan de bedieningsschakelaar op het stuur waar nu alleen de knipperlichten mee bedient kunnen worden.
Re: Zundapp 540-180 GTS 50
Mooie machine, een GTS50 met schijfrem heb ik nog nooit gezien. Zal wel vaker voorkomen in de 540 serie
Re: Zundapp 540-180 GTS 50
De demontage is begonnen en hoe verder ik kwam, des te vrolijker werd ik.
Eigenlijk hebben alle framedelen niets geleden en kunnen na schoonmaken er zo weer op.
Het enigste wat wel moet zijn de wielen poedercoaten, de ankerplaten stralen/parelen.
en het zinkwerk opnieuw laten vrzinken.
Bij Massink vandaag een hoop "kleinteile" gehaald, allemaal nog originele.
Ook had men nog de ontbrekende Bentlage Transfers voor de tank.
Na een anderhalf uurtje sleuten staat hij er dan zo bij.
Eerst maar eens begonnen met alle onderdelen schoon te maken/reviseren.
Ook een luchtfilterkap gehaald met groter gat achter.
Het blijkt dus dat de GTS een gat heeft van 12mm en de K80 een gat van 17mm.
Ook zit er verschil in grootte van het luchtfilter in het voorste deel (staat allemaal in de catalogus)
En dan de transfers op de tank geplakt.
Eigenlijk hebben alle framedelen niets geleden en kunnen na schoonmaken er zo weer op.
Het enigste wat wel moet zijn de wielen poedercoaten, de ankerplaten stralen/parelen.
en het zinkwerk opnieuw laten vrzinken.
Bij Massink vandaag een hoop "kleinteile" gehaald, allemaal nog originele.
Ook had men nog de ontbrekende Bentlage Transfers voor de tank.
Na een anderhalf uurtje sleuten staat hij er dan zo bij.
Eerst maar eens begonnen met alle onderdelen schoon te maken/reviseren.
Ook een luchtfilterkap gehaald met groter gat achter.
Het blijkt dus dat de GTS een gat heeft van 12mm en de K80 een gat van 17mm.
Ook zit er verschil in grootte van het luchtfilter in het voorste deel (staat allemaal in de catalogus)
En dan de transfers op de tank geplakt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten