En dan komt het rijklaar maken.
Er zat alleen olie op het blok, verder geen koelvloeistof, remvloeistof en peut.
Accu was naar de gallemiezen na 3 jaar staan.
Dus eerst een nieuwe accu gehaald, want starten zonder accu betekent ook gelijk het einde van de toerenteller.
Toen bleek de toerenteller het niet (meer) te doen.
Deze was dus uit voorzorg niet aangesloten vanwege de eerder genoemde reden.
Wist ik niet meer: je wordt oud!
De rempomp bleef maar moeilijk gaan met de 12mm plunjer, dus op laten boren naar 13mm en revisie set erin.
Nu komt de hendel wel helemaal terug en gaat ook het remlicht uit.
Dan de schokbreker..........destijds zo gemonteerd en niet gereviseerd omdat er toch niet met gereden werd en het al genoeg gekost had.
Met behulp van de originele Sebac tekening een goede vervanger kunnen selecteren en gekocht.
De tank was intussen behoorlijk verroest van binnen, dus kilootje citroenzuur gekocht, 300gr en water erbij.
De tank 48 uur met deze cocktail laten staan.
Resultaat: brandschoon.
Ook via Facebook een mooi origineel stuur met de uitsparing voor het penslot gekocht.
Dit penslot eerst bij Massink gekocht, anders had die uitsparing ook geen zin.
Alle gloeilampen vervangen voor LED, behalve de H4 lamp.
Als laatste een temperatuur en volt meter gemonteerd en koelvloeistof gevuld.