KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Hier de primeur.
Dit gaat een rood/witte KS80 Sport worden.
Vandaag de voorvork uit het frame gehaald en geheel gedemonteerd, zodat de onderpoten naar de poedercoater kunnen.
Hier zitten nog 2 afgebroken boutjes in van het voorspatbord, dus die moeten er eerst ook nog uit.
Frame verder kaal gemaakt voor hetzelfde doel.
Eerst zal er nog flink gebogen, geklopt en gelast moeten worden, want de complete aanslag van de middenbok is vernaggelt.
Hetzelfde geldt voor de middenstandaard zelf, dus daar komt gewoon een nieuwe onder.
Ook de kabels kunnen op de hoop, gewoon niet meer te gebruiken.
Cockpit uit elkaar gehaald en Dennis even een mailtje doen voor een compleet nieuwe kabelboom.
Diverse onderdelen zijn afgebroken, dus dat wordt zoeken naar een vervanger (knipperlicht steunen achter, remstang).
De carburateur is een Dellorto, dus ook hier geldt op zoek naar een Bing 21/20/105 of een Mikuni.
Verder alles gescheiden voor verzinkerij en poedercoater.
Krijg wel de indruk dat ik nog een hoop mis.
De strip hoort er dus helemaal niet tussen alleen 2 blokjes op het frame als aanslag voor de standaard, ook is alles goed krom.
En dan een foto van een frame waar de bevestiging van de middenbok nog wel goed is.
Dit gaat een rood/witte KS80 Sport worden.
Vandaag de voorvork uit het frame gehaald en geheel gedemonteerd, zodat de onderpoten naar de poedercoater kunnen.
Hier zitten nog 2 afgebroken boutjes in van het voorspatbord, dus die moeten er eerst ook nog uit.
Frame verder kaal gemaakt voor hetzelfde doel.
Eerst zal er nog flink gebogen, geklopt en gelast moeten worden, want de complete aanslag van de middenbok is vernaggelt.
Hetzelfde geldt voor de middenstandaard zelf, dus daar komt gewoon een nieuwe onder.
Ook de kabels kunnen op de hoop, gewoon niet meer te gebruiken.
Cockpit uit elkaar gehaald en Dennis even een mailtje doen voor een compleet nieuwe kabelboom.
Diverse onderdelen zijn afgebroken, dus dat wordt zoeken naar een vervanger (knipperlicht steunen achter, remstang).
De carburateur is een Dellorto, dus ook hier geldt op zoek naar een Bing 21/20/105 of een Mikuni.
Verder alles gescheiden voor verzinkerij en poedercoater.
Krijg wel de indruk dat ik nog een hoop mis.
De strip hoort er dus helemaal niet tussen alleen 2 blokjes op het frame als aanslag voor de standaard, ook is alles goed krom.
En dan een foto van een frame waar de bevestiging van de middenbok nog wel goed is.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Heel veel succes met het project, en kom wel kijken hoe het gaat.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
succes met het mooie project je laat er ook geen gras over groeien
'Burgermeister Gert"
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Nou de afgebroken bouten uit de voorpoten, achterbrug, frame en blok zijn er uitgeboord, gezaagd en geslepen.
Sommige waren niet meer te redden, dus daar zit nu een helicoil in.
Vorig jaar een setje gekocht en dat is toch wel erg handig.
Bij Massink de allerlaatste NOS middenstandaard gekocht samen met 4 nieuwe knippers en een remstang.
De oude was doormidden????
De remtrommel van het achterwiel is naar z'n grootje geremd en het voorwiel heeft een slag, dus dat worden 2 nieuwe wielen.
Voetstepsonderbouw is zo krom als een hoepel en afgebroken.
Gelukkig heb ik nog een reserve, dus die kan naar de coater.
De achterbrug is redelijk, maar de houders voor de kettingspanners moeten er opnieuw worden aangelast.
Kuststof koplamphuis is ook gescheurd, dus dat wordt ook een andere zoeken.
Een groot aantal delen schoongemaakt en veilig in een kratje opgeborgen.
Als het frame gericht, geslepen en gelast is, kan alles naar de poedercoater.
Gelukkig heb ik nog een voorbeeld.
Een mede clublid heeft nog de nodige onderdelen van een 537, dus die wil ik graag gebruiken.
Sommige waren niet meer te redden, dus daar zit nu een helicoil in.
Vorig jaar een setje gekocht en dat is toch wel erg handig.
Bij Massink de allerlaatste NOS middenstandaard gekocht samen met 4 nieuwe knippers en een remstang.
De oude was doormidden????
De remtrommel van het achterwiel is naar z'n grootje geremd en het voorwiel heeft een slag, dus dat worden 2 nieuwe wielen.
Voetstepsonderbouw is zo krom als een hoepel en afgebroken.
Gelukkig heb ik nog een reserve, dus die kan naar de coater.
De achterbrug is redelijk, maar de houders voor de kettingspanners moeten er opnieuw worden aangelast.
Kuststof koplamphuis is ook gescheurd, dus dat wordt ook een andere zoeken.
Een groot aantal delen schoongemaakt en veilig in een kratje opgeborgen.
Als het frame gericht, geslepen en gelast is, kan alles naar de poedercoater.
Gelukkig heb ik nog een voorbeeld.
Een mede clublid heeft nog de nodige onderdelen van een 537, dus die wil ik graag gebruiken.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Oh je begint er al weer een beetje orde in te krijgen, het is wel een uitdagend project geworden.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Echt een project voor jou Wilbert en jou kennende komt dat helemaal goed
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
De volgende tegenvaller.
Cilinder heeft een warm/vastloper gehad en de zuigerveer is ook weg.
Misschien is de cilinder nog te honen en een nieuwe zuiger erin.
Cilinder heeft een warm/vastloper gehad en de zuigerveer is ook weg.
Misschien is de cilinder nog te honen en een nieuwe zuiger erin.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Even een tegenvaller. Hopelijk blijft de cilinder bruikbaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten