KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
erg mooie machine geworden!
Zundapps never die - they just speed away!
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Na 3 jaar stalling heb ik hem weer hier in Wehl staan.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
gefeliciteerd met de sport ,en dat hij weer thuis is gekomen veel pezier er mee
zündapp ks 80
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
En die zal wel een tijdje daar blijven denk ik zo. Met die historie.Na 3 jaar stalling heb ik hem weer hier in Wehl staan.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
En dan komt het rijklaar maken.
Er zat alleen olie op het blok, verder geen koelvloeistof, remvloeistof en peut.
Accu was naar de gallemiezen na 3 jaar staan.
Dus eerst een nieuwe accu gehaald, want starten zonder accu betekent ook gelijk het einde van de toerenteller.
Toen bleek de toerenteller het niet (meer) te doen.
Deze was dus uit voorzorg niet aangesloten vanwege de eerder genoemde reden.
Wist ik niet meer: je wordt oud!
De rempomp bleef maar moeilijk gaan met de 12mm plunjer, dus op laten boren naar 13mm en revisie set erin.
Nu komt de hendel wel helemaal terug en gaat ook het remlicht uit.
Dan de schokbreker..........destijds zo gemonteerd en niet gereviseerd omdat er toch niet met gereden werd en het al genoeg gekost had.
Met behulp van de originele Sebac tekening een goede vervanger kunnen selecteren en gekocht.
De tank was intussen behoorlijk verroest van binnen, dus kilootje citroenzuur gekocht, 300gr en water erbij.
De tank 48 uur met deze cocktail laten staan.
Resultaat: brandschoon.
Ook via Facebook een mooi origineel stuur met de uitsparing voor het penslot gekocht.
Dit penslot eerst bij Massink gekocht, anders had die uitsparing ook geen zin.
Alle gloeilampen vervangen voor LED, behalve de H4 lamp.
Als laatste een temperatuur en volt meter gemonteerd en koelvloeistof gevuld.
Er zat alleen olie op het blok, verder geen koelvloeistof, remvloeistof en peut.
Accu was naar de gallemiezen na 3 jaar staan.
Dus eerst een nieuwe accu gehaald, want starten zonder accu betekent ook gelijk het einde van de toerenteller.
Toen bleek de toerenteller het niet (meer) te doen.
Deze was dus uit voorzorg niet aangesloten vanwege de eerder genoemde reden.
Wist ik niet meer: je wordt oud!
De rempomp bleef maar moeilijk gaan met de 12mm plunjer, dus op laten boren naar 13mm en revisie set erin.
Nu komt de hendel wel helemaal terug en gaat ook het remlicht uit.
Dan de schokbreker..........destijds zo gemonteerd en niet gereviseerd omdat er toch niet met gereden werd en het al genoeg gekost had.
Met behulp van de originele Sebac tekening een goede vervanger kunnen selecteren en gekocht.
De tank was intussen behoorlijk verroest van binnen, dus kilootje citroenzuur gekocht, 300gr en water erbij.
De tank 48 uur met deze cocktail laten staan.
Resultaat: brandschoon.
Ook via Facebook een mooi origineel stuur met de uitsparing voor het penslot gekocht.
Dit penslot eerst bij Massink gekocht, anders had die uitsparing ook geen zin.
Alle gloeilampen vervangen voor LED, behalve de H4 lamp.
Als laatste een temperatuur en volt meter gemonteerd en koelvloeistof gevuld.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Topic gaat gewoon weer verder na 5 jaar.
Heb je hem al laten lopen? De Sport is eigenlijk na jouw restauratie nog nooit langdurig op de weg geweest?
Heb je hem al laten lopen? De Sport is eigenlijk na jouw restauratie nog nooit langdurig op de weg geweest?
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Hij heeft inderdaad nooit gelopen na restauratie.
Nooit benzine in de tank geweest, vandaar waarschijnlijk ook die roest.
Ook bleek nog de bobine (rode spoel) onder de tank defect. Daar had ik er gelukkig nog een stuk of wat van liggen.
En heb er 2 nieuwe knipperlichten op moeten zetten achter. Deze bleken niet rolstoel-proof.
Heb een stukje gereden met de tank zoals hij was, maar na een paar kilometer zat er zoveel fijne vervuiling in de carburateur, dat de vlotternaald bleef hangen en ik in een paar honderd meter wel 2 liter peut ben kwijtgeraakt.
Dus toen de tank maar gereinigd met citroenzuur.
Nu heeft hij zo'n 380km gelopen en loopt mooi en trekt goed door in elke versnelling.
Top weet ik (nog) niet, eerst maar eens inrijden.
Er zit een nieuwe originele 80cc op waar nooit een wand in heeft gezeten.
Massink had er daar een aantal van.
Deze zijn eerst door Randy Snel opgeboord naar boring 50 en daarna bewerkt.
Na bewerken is de wand erin gekomen.
Gerard had zo'n cilinder (volgens mij) gekregen voor het bewerken van alle luchtgekoelde cilinders.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Omdat een gemaakte afspraak helaas niet door kon gaan, mijn eigen afwerkpuntjes maar beetgepakt.
Er moesten nog een tandwieldrager en remankerplaat achter gewisseld worden.
Destijds had ik ze gestraald, maar waren toch al weer een beetje verweert.
Er lagen een paar vers gepoedercoate platen klaar.
Daarvoor moet je toch best nog wel wat demonteren. Onderkuip en uitlaat moeten ook weg, anders kan de achteras er niet uit.
De 2 platen die eruit komen en de 2 die weer terug moeten.
Tandwiel nog overzetten en gelijk alles maar weer eens schoonmaken nu je er goed bij kunt.
Er moesten nog een tandwieldrager en remankerplaat achter gewisseld worden.
Destijds had ik ze gestraald, maar waren toch al weer een beetje verweert.
Er lagen een paar vers gepoedercoate platen klaar.
Daarvoor moet je toch best nog wel wat demonteren. Onderkuip en uitlaat moeten ook weg, anders kan de achteras er niet uit.
De 2 platen die eruit komen en de 2 die weer terug moeten.
Tandwiel nog overzetten en gelijk alles maar weer eens schoonmaken nu je er goed bij kunt.
Re: KS80 Sport Rood/wit voor GHTD
Lekker klusje, maar de oude kunnen nooit vies zijn geweest
Is de remhevel ook mee verhuist?
Is de remhevel ook mee verhuist?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast