Pagina 1 van 2

Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 10:08
door Kleiner Elefant
Ik ben aan het kijken naar zwaardere/langere vering achter.
Het liefst origineel.
Wanneer ik nl ga zitten ben ik al 90% van de veerweg kwijt..
Het werkt wel,maar wat grotere oneffenheden worden direct doorgegeven aan zitvlak/ruggenwervel.. :(

Ideeën of suggesties?

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 14:42
door Ray537-010
Het kan zijn dat je originele schokbrekers gewoon versleten/lek zijn.
Dan zouden immi schokbrekers een oplossing kunnen zijn.
Je kunt ook voor kwaliteits schokbrekers kunnen kiezen,dan denk ik aan Hagon of Koni.
Dit zijn wel spiraal veren,dus dan mis je de chromen bus.
Ik heb op m,n kreidler de originele ook vervangen door Hagon,is een verschil van dag en nacht.
Ook de wegligging is enorm verbeterd.

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 16:09
door Kleiner Elefant
Het kan zijn dat je originele schokbrekers gewoon versleten/lek zijn.
Dat zou kunnen,het zou ook mijn gewicht kunnen zijn,105 kg schoon aan de haak.

Is er een manier om de originele vering te verzwaren,en/of eventueel te reviseren?

Ik heb 1 ervaring met Hagon,die dateert wel van een jaar of 10 terug,dus er zou wat ten goede verandert kunnen zijn.
Van de kwaliteit van de vering wil ik niets zeggen,die vind ik niet opvallend goed of slecht.
Maar het chroomwerk is gewoon meer dan belabberd.

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 16:41
door Wilbert
Heel fijn setje!
http://www.zundapp.com/shop/achterbrug/ ... -mm-50-cc/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 19:05
door Kleiner Elefant
Heel fijn setje!
Kunnen deze jongens mijn gewicht hebben?
Niet progressief zo te zien?

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 19:11
door Jeroen
Meestal zijn de schokbrekers met chromen bussen wel lek. Je zult ze vast kunnen laten reviseren, maar dat zal niet goedkoop zijn.
Heb ook de imitatie schokbrekers en die zijn gewoon goed. Alleen ze piepen helaas wel met inveren. Das een kwaaltje van die dingen, maar daar is vast wel wat aan te doen. Een 517 zal nooit superstrak sturen, daar staan ze helaas om bekend, alhoewel met een paar metzelers verbeterd het een heel stuk.

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 20:11
door zundappfrank
Kleiner Elefant schreef:
Het kan zijn dat je originele schokbrekers gewoon versleten/lek zijn.
Dat zou kunnen,het zou ook mijn gewicht kunnen zijn,105 kg schoon aan de haak.

Is er een manier om de originele vering te verzwaren,en/of eventueel te reviseren?

Ik heb 1 ervaring met Hagon,die dateert wel van een jaar of 10 terug,dus er zou wat ten goede verandert kunnen zijn.
Van de kwaliteit van de vering wil ik niets zeggen,die vind ik niet opvallend goed of slecht.
Maar het chroomwerk is gewoon meer dan belabberd.
De imi veren zijn een stuk stugger dan de originele!!

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 20:15
door Wilbert
Kleiner Elefant schreef:
Heel fijn setje!
Kunnen deze jongens mijn gewicht hebben?
Niet progressief zo te zien?
Ik ben net zo'n vedergewicht als jij en ik heb ze niet eens in de strakste stand staan. :) :roll:

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 20:16
door Kleiner Elefant
Ok,
tis het overwegen waard!

Re: Zwaardere achtervering

Geplaatst: 07 apr 2014, 20:53
door Rob
Wout, op de foto was ik zeker 94 kg. Tel het gereedschap achterop er bij op en een plunjebaal met kleding en dan kom je ook iets boven de 100 kg.
De gemonteerde schokbrekers kwamen van de Zundappman: http://www.zundappman.nl/index.php?main ... lter_id=83
Ik heb nooit het idee gehad dat ik als een dweil over de weg ging en had voldoende vering over. Misschien een tip. En ze piepen niet.

Neuburg am Rhein op weg naar Zwitserland 2012:

Afbeelding

Anders neem je een Zündapp 429. Die heeft 4 schokbrekers :lol: