KS80 Membraan cilinder 92cc
- Ray537-010
- Berichten: 1579
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Hee wilbert,ben je er nog achter gekomen waarom hij wat begon in te houden tijdens de laatste tocht?
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Een dikke 200 kilometer is er nu met deze cilinder gereden.
20 Mikuni met sproeier 95/35 en de gasnaald in de middelste stand.
Luchtstelschroef 1,5 slag open.
Tandwielen 16/39 en originele Boysen.
MHKZ ontsteking op 0,9.
Er zit alleen vanuit stationair in 1 keer vol gas geven nog een hapering in, dus de gasnaald eens 1 of 2 standjes hoger zetten.
In de 4 gaat ie door tot dik 9000 toeren en in de vijf blijft hij steken op 8000 toeren, dus misschien toch nog naar een 15 tands voor.
Dit is het resultaat tot nu toe.
20 Mikuni met sproeier 95/35 en de gasnaald in de middelste stand.
Luchtstelschroef 1,5 slag open.
Tandwielen 16/39 en originele Boysen.
MHKZ ontsteking op 0,9.
Er zit alleen vanuit stationair in 1 keer vol gas geven nog een hapering in, dus de gasnaald eens 1 of 2 standjes hoger zetten.
In de 4 gaat ie door tot dik 9000 toeren en in de vijf blijft hij steken op 8000 toeren, dus misschien toch nog naar een 15 tands voor.
Dit is het resultaat tot nu toe.
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Dan loopt ie al hartstikke mooi of niet? Op het grote forum zijn er zat die daar moeite zat mee hebben. Was dat ook niet het streven van die cilinder, 100 gps met meer koppel onderin?
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Ja klopt.
En koppel heeft ie wel.
Van onderuit is het een normale KS80 cilinder maar je voelt vanaf 5000 toeren dat hij echt komt.
En koppel heeft ie wel.
Van onderuit is het een normale KS80 cilinder maar je voelt vanaf 5000 toeren dat hij echt komt.
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Om echt te komen heb ik geen 5000 toeren nodig maar wel leuk dat er nou wel verbetering in zit en alles goed gaat lopen .
- Ray537-010
- Berichten: 1579
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Dat ziet er al goed uit.
Er moet nog wel wat afgesteld worden,hij haald het nog niet bij de pekelbrommer
Er moet nog wel wat afgesteld worden,hij haald het nog niet bij de pekelbrommer
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Het bleek dus dat ik er een 17 tands op had liggen.
Dus die maar eens gewisseld voor een 16 tands.
Moet ie nu nog harder trekken.
Dus die maar eens gewisseld voor een 16 tands.
Moet ie nu nog harder trekken.
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Op de rood witte Sport is de (licht) getunde cilinder terecht gekomen van Vincent.
Met nieuwe wand ( voor de tweede keer ) met Mahle Zuiger.
Het ritje naar Heeten zat er de BVR pijp onder.
Die liep erg goed, maar vanaf 6000 toeren.
Hij had echter geen trekkracht onderin.
De 24 Dellorte kreeg ik niet echt goed afgesteld en paste er ook niet zo lekker achter.
Dus bij Massink maar eens een 24mm gekocht met bijbehorend spruitstuk voor deze carburateur.
Nu trekt hij van onder uit wel lekker, maar bij 8500 toeren is het gewoon op terwijl de BVR pijp doorging tot 11000 toeren.
Afgelopen zaterdag van Randy en Aart (hij heeft een Parmakit 92cc omgebouwd met membraan voor de Sport van Jos) een paar tips gekregen om de ori pijp
aan te passen zodat hij net even 1000 toeren verder doorloopt.
Ook de ontsteking zou vroeger moeten 1,2 tot 1,4mm ipv de standaard 1,0mm.
Eerst een oude pijp opgeofferd voor dit experiment.
De bocht erafgezaagd en toen gekeken waar het rechte stuk zit tussen de 2 conische gedeelten.
Hier zou dus zo'n 4 cm vanaf moeten.
Voordeel is wel dat hij nu mooi uit te deuken is als ie in meerdere helften is.
Vandaag hebben een collega en ik de uitlaat weer aan elkaar gelast en nu is hij gespoten.
Morgen testen.
Eerst maar eens de 24mm.
Dan de uitlaat in stukken met nieuwe bocht.
De 2 ringen die erbij liggen is het gedeelte wat er tussen uit gezaagd is.
En dan is het verschil in lengte goed te zien.
De bovenste is de ingekorte versie.
Zwart gespoten.
Met nieuwe wand ( voor de tweede keer ) met Mahle Zuiger.
Het ritje naar Heeten zat er de BVR pijp onder.
Die liep erg goed, maar vanaf 6000 toeren.
Hij had echter geen trekkracht onderin.
De 24 Dellorte kreeg ik niet echt goed afgesteld en paste er ook niet zo lekker achter.
Dus bij Massink maar eens een 24mm gekocht met bijbehorend spruitstuk voor deze carburateur.
Nu trekt hij van onder uit wel lekker, maar bij 8500 toeren is het gewoon op terwijl de BVR pijp doorging tot 11000 toeren.
Afgelopen zaterdag van Randy en Aart (hij heeft een Parmakit 92cc omgebouwd met membraan voor de Sport van Jos) een paar tips gekregen om de ori pijp
aan te passen zodat hij net even 1000 toeren verder doorloopt.
Ook de ontsteking zou vroeger moeten 1,2 tot 1,4mm ipv de standaard 1,0mm.
Eerst een oude pijp opgeofferd voor dit experiment.
De bocht erafgezaagd en toen gekeken waar het rechte stuk zit tussen de 2 conische gedeelten.
Hier zou dus zo'n 4 cm vanaf moeten.
Voordeel is wel dat hij nu mooi uit te deuken is als ie in meerdere helften is.
Vandaag hebben een collega en ik de uitlaat weer aan elkaar gelast en nu is hij gespoten.
Morgen testen.
Eerst maar eens de 24mm.
Dan de uitlaat in stukken met nieuwe bocht.
De 2 ringen die erbij liggen is het gedeelte wat er tussen uit gezaagd is.
En dan is het verschil in lengte goed te zien.
De bovenste is de ingekorte versie.
Zwart gespoten.
Re: KS80 Membraan cilinder 92cc
Ben benieuwt wat hij nu gaat doen , hoop voor jou dat hij nu eens naar wens aan het lopen komt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten