Zündapp 517-05 Liste 8 uit 1968
Geplaatst: 03 mei 2023, 20:37
Ik heb ooit een klotenstoter gehad en altijd een beetje spijt gehad dat ik hem verkocht had. Dat was deze:
Door een toeval en een beetje mazzel, want de vrouw wilde er zsm vanaf, kon ik het zelfde type aanschaffen, een 517-05 Liste 8. Nu met lage tank, een 4,8 pk cilinder en een teller die tot 120 km/u gaat, maar voor de rest wordt hij weer zoals de bovenste foto. Geen kenteken, want hij heeft 37 jaar lang op dezelfde plek gestaan. Was van haar overleden echtgenoot geweest en hij moest nu weg.
Busje gehuurd bij de Tatelaar in Didam, want het was zondag, het moést zondag en de brommer opgehaald. Daarom kon ik niet naar Angeren mee. De staat is gebruikt met een kaarsrecht frame, verkeerd gemonteerd spatbord, boordgereedschap en 19 inch velgen. Dat worden 17 inch wielen. Hij ligt al uit elkaar en ik heb nog geen gekke dingen gevonden. Framenummer is duidelijk, blok lijkt mij nog nooit uit elkaar geweest.
Eerst technisch opbouwen met frisse lagers op balhoofd en achterbrug, nieuwe kabels etc en dan naar de RDW voor een keuring. Standaard cilinder kan ik lenen voor de keuring. Mooi maken komt later.
Door een toeval en een beetje mazzel, want de vrouw wilde er zsm vanaf, kon ik het zelfde type aanschaffen, een 517-05 Liste 8. Nu met lage tank, een 4,8 pk cilinder en een teller die tot 120 km/u gaat, maar voor de rest wordt hij weer zoals de bovenste foto. Geen kenteken, want hij heeft 37 jaar lang op dezelfde plek gestaan. Was van haar overleden echtgenoot geweest en hij moest nu weg.
Busje gehuurd bij de Tatelaar in Didam, want het was zondag, het moést zondag en de brommer opgehaald. Daarom kon ik niet naar Angeren mee. De staat is gebruikt met een kaarsrecht frame, verkeerd gemonteerd spatbord, boordgereedschap en 19 inch velgen. Dat worden 17 inch wielen. Hij ligt al uit elkaar en ik heb nog geen gekke dingen gevonden. Framenummer is duidelijk, blok lijkt mij nog nooit uit elkaar geweest.
Eerst technisch opbouwen met frisse lagers op balhoofd en achterbrug, nieuwe kabels etc en dan naar de RDW voor een keuring. Standaard cilinder kan ik lenen voor de keuring. Mooi maken komt later.