Pagina 10 van 11

Re: Ks80 super

Geplaatst: 02 mei 2015, 14:36
door Ray537-010
Vandaag heb ik toch maar even de membraan cilinder goed onder de loep genomen.
Dat zag er na 500km al bedroevend slecht uit,allemaal krassen boven de uitlaatpoort,ook de zuiger zag eruit alsof er op geschaatst was.
Voor montage van het andere blok dus eerst maar even naar Zuntrade geweest.
Toevallig stond daar een 517 special met een geknapte veer van de kickstarter.
De zuntrade cilinder die daar opzat had ook al van die krassen in de wand,al was het wel iets minder.
Waar het aan ligt?
Er komt in ieder geval een nieuwe wand in de cilinder,ik zit te denken om maar een ander type zuiger te monteren.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 02 mei 2015, 16:42
door Andre
Super blij dat ik een cilinder van Massink heb en niet dat k.t spul van Bennie .

Re: Ks80 super

Geplaatst: 02 mei 2015, 17:10
door Ray537-010
Dat heb je mooi goed Andre.
Betrouwbaar is het in ieder geval niet.
Er zit nu een originele cilinder op met mahle zuiger,de cilinderwand is van powerseal.
Hij liep alweer op de 2de trap,hij reageerd goed op het gas.
Het blok loopt netjes zonder bijgeluiden,typisch zundapp dus.
Nog even de ontsteking met de lamp op 1mm zetten,dan kan ik hem inrijden.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 02 mei 2015, 17:25
door Wilbert
Ik heb die 2e membraan cilinder er ook nog liggen.
Heb weinig zin om hem op een al goedlopende machine (met Parmakit! ;) ) uit te proberen.
Die andere op de blauwe heeft al 2500km gelopen en mankeert niets aan. :?
Wat zei Bennie ervan?

Re: Ks80 super

Geplaatst: 28 mei 2015, 20:31
door Ray537-010
Bennie is erg benieuwd wat de oorzaak is van de overmatige slijtage.

Zaterdag haal ik de zuntrade cilinder weer op.
Er zit een nieuwe wand in.
Ik pak de koeling ook even aan van de ks80,en monteer een electrische waterpomp.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 28 mei 2015, 22:34
door Wilbert
Die nieuwe wandjes ken ik....................... :cry:
Na dik 1000km weer vastgelopen en dan krijg je nul service meer.
Eigenlijk had ik mijn geld terug moeten krijgen. :?

Re: Ks80 super

Geplaatst: 29 mei 2015, 06:43
door wilko
Ray537-010 schreef:Bennie is erg benieuwd wat de oorzaak is van de overmatige slijtage.

Zaterdag haal ik de zuntrade cilinder weer op.
Er zit een nieuwe wand in.
Ik pak de koeling ook even aan van de ks80,en monteer een electrische waterpomp.
je moet die cilinder dwars door zijn huis gooien :cry: het is gewoon bagger :x

Re: Ks80 super

Geplaatst: 30 mei 2015, 14:21
door Ray537-010
Van het weekend gaat de zuntrade cilinder er weer op,hoe lang houd hij het vol........

Heb een ks80 blok mee gegeven aan Vincent.

Dit blok word gereviseerd,en voorzien van een mechanische waterpomp die word gemonteerd in de koppelingsdeksel (aandrijving krukas)

Ook word de slag van de motor aangepast,het blok word aangepast zodat ik een honda mbx cilinder kan monteren.

Aangezien ik nog wel wat heb liggen aan mbx cilinder's is dit voor mij een perfecte oplossing.

Heb dan de keus uit autisa,malossi,en de originele honda cilinder met vlinderpoort.

Vooral de originele honda cilinder's zijn gewoon erg goedkoop,en makkelijk opnieuw te honen,omdat het gietijzer is.

Ook laat ik een grotere radiateur maken.

De zuntrade cilinder word bij vollast gewoon 90gr,dit is gemeten door een monteur van Bennie.

Dat is gewoon veel te warm....

Re: Ks80 super

Geplaatst: 30 mei 2015, 14:29
door Ray537-010

Re: Ks80 super

Geplaatst: 28 sep 2015, 22:41
door Ray537-010
Ik ga een poging wagen om de koeling te verbeteren.
In 1ste instantie met een elektrische waterpomp van een scooter.

https://www.scooterdiscounter.nl/motor/ ... l?___SID=U