Pagina 7 van 11

Re: Ks80 super

Geplaatst: 14 feb 2015, 15:44
door Ray537-010
Ik heb vandaag de homoet er maar eens onder gezet,daar loopt hij veel beter mee als de zuntrade uitlaat.
Veel harder trekken,17 tands is nu geen probleem.
Hij zit er nog niet super onder,de hoek van de bocht wil ik iets veranderen.
Dan kan de 35mm bocht gelijk vast gelast worden aan de uitlaat.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 15 feb 2015, 14:33
door Ray537-010
Heb vandaag even de olie ververst,die zit er al een beste tijd in.
Zit nu een moderne olie in, putoline gp10,die is iets dunner.
Heb nog even 1 voetrubber op z,n plek gezet,met een splitpen.
Dat probleem is nu ook opgelost.
De afstelling van de dellorto is redelijk goed,ik twijfel nog een beetje aan het gemonteerde kart luchtfilter,of die wel genoeg doorlaat.
Heb de ngk bougie met hittegraad 9 nog even vervangen door een 8.
De bougiekleur was wat aan de donkere kant
Maart mag nu wel komen,kan ik hem inrijden :mrgreen:

Re: Ks80 super

Geplaatst: 16 feb 2015, 22:57
door gert
mooi in rijden dan 8-)

Re: Ks80 super

Geplaatst: 21 feb 2015, 11:41
door Ray537-010
Vandaag nog even een rondje gemaakt.
Dat word poetsen.
Heb nog een aanpassing gemaakt aan het luchtfilter,er zit nu een iridium bougie in.
Een iridium bougie heeft een wat sterkere vonk,de motor is wat minder gevoelig voor een te gtote sproeier,heeft een betere start,mooiere stationaire loop.
Hij loopt nu duidelijk beter door.
Ik denk dat er nu wel weer een 16 tands op kan,hij zal dan echt lekker oppakken in alle versnellingen.
Hij loopt nu al 80 in z,n 3,mijn teller is niet positief,zal gps snelheden aangeven.
Ook de trekkracht is nu een stuk beter als met de oude zeta.
Tot nu toe ben ik tevreden.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 21 feb 2015, 16:51
door Wilbert
Das al mooi hard.
Maar welke cilinder heb je nu?
"Gewoon" 1 van de eerste serie of is er al een tweede?

Re: Ks80 super

Geplaatst: 21 feb 2015, 19:11
door wilko
zit er dan verschil in :?: :?: :?:

Re: Ks80 super

Geplaatst: 21 feb 2015, 19:24
door Ray537-010
Zit nog de 1ste serie op,dus hij zal ongeveer hetzelfde zijn als op je blauwe ks80.
Ik denk dat de 2de serie standaard een iets grotere uitlaatpoort zal hebben,maar meer ook niet.
Morgen zal ik nog eens bekijken wat ik aan het achterwiel kan doen,omdat hij niet lekker remt.
Ik zal hem eens meenemen naar Massink, misschien kan hij uitgedraaid worden.
Ik moet nog 2 achterwielen hebben,die ook maar eens bekijken.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 28 feb 2015, 09:23
door Ray537-010
Heb 2 wielen naar Andre gebracht voor de poedercoater.
Ga even naar toldijk,voor nwe wiellagers,en nieuwe binnenbanden.
De ontsteking van de super heb ik van 1.2mm op 1mm gezet,is kijken of dat wat verschil maakt.
Als Gerard het blok nog af krijgt voor de vakantie,dan wissel ik dat ook nog.
Zal net iets mooier lopen met de m20 lagers,bovendien komt daar een nieuwe schakelveer in,die willen de laatste tijd ook nog wel eens sneuvelen.
Verder zit daar een viton revisieset in de koppeling,en een originele krukas met rito drijfstang.
Het is net allemaal iets beter.
Op ebay heb ik nog 2 nieuwe originele bumm spiegels gekocht voor de super.
Zit nu 1 vage immitatie spiegel op, die ook nog eens onder de verkeerde hoek staat.
Van het weekend ga ik nog even met de toerenteller bezig.
Zover ik weet zou een teller van de 530 moeten werken op een 12v kokusan?

Re: Ks80 super

Geplaatst: 28 feb 2015, 12:47
door Ray537-010
Net even terug uit Toldijk toch maar met de super.
Valt me het scharnierende deel aan 1 kant van de (aldi) helm af.
Gelijk maar even een nieuwe helm gekocht,het is een systeem helm geworden met een gestroomlijnd
kin stuk.
Met die helm kun je dus open rijden zonder dat het kin stuk een soort van windvanger word.
Ook heb ik nog een nwe mallosi zuiger voor de mb8 gekocht.
Die heeft niet zo heel veel compressie ,hier zal hij wel iets van opknappen.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 28 feb 2015, 15:45
door Ray537-010
Dit is de helm die ik bij Massink gekocht heb.

http://www.helmspecialist.nl/systeemhel ... anium.html#