Pagina 1 van 11

Ks80 super

Geplaatst: 09 jan 2014, 12:34
door Ray537-010
Hij heeft al weer veel te lang stilgestaan.
Eigentlijk alleen maar ellende met de cilinder,uitlaattuit die er continu af ligt,een warmloper,enz.
In het voorjaar ga ik even met Vincent om de tafel zitten voor een degelijke constructie van de uitlaattuit.
De cilinder is nu voorzien van een membraan,maar heb hem nog niet fatsoenlijk kunnen testen.
Ik ga er een andere uitlaat onder zetten waarmee hij wat meer rpm kan maken.
Zuigergestuurd had hij 15pk aan de krukas,dat zal zo,n 13pk aan het achterwiel zijn,gemeten bij Harry.
Dat is dus meer als een iets gekietelde nieuwe zuntrade cilinder,die getest is bij S&S.
Nu zit er ook nog een membraan op.
Voordat ik met de cilinder van bennie verder ga,wil ik eerst deze nog proberen.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 11 mar 2014, 09:59
door Ray537-010
De constructie met 3 m6 boutjes houd het niet.
Vind het ook jammer om hem maar te laten staan.
In feite heb ik alles wel om hem aan het lopen te maken,er gaat dus gewoon een andere cilinder op.
Denk dat ik hem maar gewoon weer even iets tammer maak,met een 20mm met origineel filter,en een zeta 100cc die ik nog heb liggen.
Die combineer ik dan wel met een zuntrade uitlaat.
Dan loopt hij ook mooi stil.
Heb nog een mahle zuiger liggen in de maat 50.2 mm,dat houd in dat de zeta met stalen bus even naar Jan in Eibergen gaat om te laten boren

Re: Ks80 super

Geplaatst: 12 mar 2014, 19:41
door Ray537-010
Dat is geregeld.
Heb nog 2 oude zeta's op zolder liggen waarvan er 1 wat getuned is.
De bewerkte heb ik maar naar Jan gebracht.
De niet bewerkte/getunede cilinder heeft heel erg slecht afgewerkte spoelpoorten.
Ik heb Bennie de opdracht gegeven om een zuntrade uitlaat om te bouwen naar een knikuitlaat.
Het blok van de super is voorzien van een langere drijfstang.
De zuiger is van een Derbi
Heb geen flauw idee hoe het gaat lopen.
Als het maar niet teveel kabaal maakt,en geen draaikolk in de tank heeft,want daar heb ik er al een paar van.
Mocht het nou helemaal niet wat worden heb ik ook nog een originele 80 cilinder liggen die opgeboord is naar 92cc,met een mahle a/b zuiger,en een nieuwe powerseal wand erin.
Kan nog alle kanten op 8-)

Re: Ks80 super

Geplaatst: 12 mar 2014, 20:11
door Wilbert
Gewoon origineel blokje eronder en een 92cc erop.
Een 80 blok wil gewoon niet hard. :evil:
Ik heb de Boysen uitlaat met knik nog liggen die ik voor 60 euro van Vincent het gekocht.
Had je voor hetzelfde over mogen nemen.
Volgens mij was je daar nog bij toen bij Massink. ;)

Re: Ks80 super

Geplaatst: 12 mar 2014, 20:16
door Ray537-010
Oke,bedankt voor het aanbod.
Heb de originele boysen uitlaat van de super ook nog liggen.
Het hoeft ook niet echt hard met de super,als het maar betrouwbaar is,en de 100 aantikt ben ik tevreden.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 14 mar 2014, 20:24
door Ray537-010
Ik heb de zeta weer terug van Jan.

Heb nog even de cilinderhoogte gemeten van de chinese cilinder en de zeta,die is nagenoeg gelijk.

Dat is mooi,dan kan ik dezelfde zuiger/kop/grondplaat gebruiken.

Hij word dan met een squis van 1 mm gemonteerd

Ik hoop dat ze niet teveel aan de cilinder gefreest hebben,vooral de inlaat is behoorlijk wat groter.

Weet ook niet wie het gedaan heeft,het is wel heel netjes gebeurt.

Heb de cilinder ooit eens op mp gekocht.

De uitlaatpoort van de zeta is fabrieksaf al een stuk groter als een originele 100cc.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 16 mar 2014, 11:51
door Ray537-010
Maandag gaat de super mee naar brummen.
Het begon gisteren al weer lekker ,valt me de pistonpen veer onder in het blok.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 16 mar 2014, 12:07
door Wilbert
Jij hebt er al net zoveel geluk mee als ik met de sport.

Re: Ks80 super

Geplaatst: 16 mar 2014, 21:36
door Peter Wauben
Ray537-010 schreef:Maandag gaat de super mee naar brummen.
Het begon gisteren al weer lekker ,valt me de pistonpen veer onder in het blok.
Die kun je eruit vissen met een magneetje aan een touwtje, heb ik ook al gedaan

Re: Ks80 super

Geplaatst: 16 mar 2014, 22:31
door Gerjan
Ray537-010 schreef:Maandag gaat de super mee naar brummen.
Het begon gisteren al weer lekker ,valt me de pistonpen veer onder in het blok.
En toch heb je mazzel, je zult het niet in de gaten hebben ........... :roll:
Dan is de schade niet te overzien :cry: