Ombouwen 517 naar motor

Ben je bezig met een project en wil je dit laten zien en delen met iedereen? Plaats het hier!
Gebruikersavatar
Jeroen

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Jeroen »

Mijn auto begint ook altijd enorm in het stuur te trekken als de M in zicht komt :mrgreen:.
Maar jammer dat het blok niet helemaal fijn in orde was.
Gebruikersavatar
Andre

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Andre »

Jeroen schreef: Maar jammer dat het blok niet helemaal fijn in orde was.
Het blok was gewoon K.T. :evil: :evil:
zundappfrank
Berichten: 634
Lid geworden op: 02 dec 2013, 18:01
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door zundappfrank »

wat mankeerde er aan dan?
Geen mens is hetzelfde ❤️
Gebruikersavatar
Andre

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Andre »

Nou de buitenkant was goed maar voor de rest , ze hadden de zuiger zo kort gemaakt dat hij breder was dan lang en de verkeerde krukaslagers gebruiktde spoelpoorten zaten niet goed. Dus er zit nu een plaat onder de cilinder van 10 mm andere lagers nieuw zuiger cilinder opgeboord naar 57 mm enz enz.
Gebruikersavatar
Gerjan
Berichten: 542
Lid geworden op: 28 nov 2013, 21:24
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Gerjan »

Echt SHIT....... :evil:
446-300 ZD40 1979
514-320 KS100 1965 (2x)
517-24 KS50 supersport 1970
517-52 KS50 watercooled 1976
518-01 KS100 1969
518-20 KS100 1970
Laverda 125 LZ1
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2663
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Rob »

Het blok was er veel anders aan toe dan de vorige eigenaar vertelde
Je kunt ook helemaal niemand meer vertrouwen. Je zult wel verbaasd zijn geweest toen Vincent dit vertelde.
Gebruikersavatar
Kleiner Elefant
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 nov 2013, 20:19
Locatie: Silvolde
Contacteer:

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Kleiner Elefant »

Het blok was er veel anders aan toe dan de vorige eigenaar vertelde
Je kan het altijd ter sprake brengen,misschien is de info van jou ook nieuw voor hem en is er wat te regelen?
A’j lach bu’j knapper.
Gebruikersavatar
Andre

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Andre »

Kleiner Elefant schreef:misschien is de info van jou ook nieuw voor hem en is er wat te regelen?
Ik denk het niet , ik ben vorige week bij Bennie van Zuntrade geweest en er kwam ter sprake dat ik dat blok gekocht had .
Bennie wist nog nergens van en vertelde meteen al hoe vaak hij bij Bennie was geweest met dat blok en alles anders deed dan hem verteld werd .
Ik heb dit blok samen met Gert opgehaald en die was erbij dat hij vertelde hoe geweldig goed dit blok was en hoe fijn hij liep , ik vond het een dag later al wel gek
dat hij belde of ik het blok er al onder had gebouwd en al al wist hoe het blok liep .
Maar hij komt ook op de beurs in Doetinchem met een geweldig goed :evil: KS 175 blok en een Laverda frame { dus let op }.
Dus alles bij elkaar opgeteld denk ik dat hij wist dat het een K.T blok was , ik heb hem maandag weer bij Vincent opgehaald en hij zit er weer onder.
Ik heb het blok gisteren weer onder de 529 gebouwd 2 x trappen en lopen, verder moet alles nog afgesteld worden maar door omstandig heden komt dat nog wel ik
heb er ook geen haast mee want we kunnen nog kiezen als ik een stukje rijden wil .
Gebruikersavatar
Andre

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Andre »

Ik ben vandaag met Gertie even een stukje wezen rijden , maar tussen Markelo en Laren kreeg de boswachter een enorme warmloper .
De motor was met geen mogelijkheid aan het lopen te krijgen , we hebben de motor bij een autogarage neergezet en we zijn met zijn tweeën op de motor van Gert
naar Brummen gegaan om de auto met aanhanger op te halen .
Volgende week maar eens kijken wat de schade is , maar dit belooft niet veel goeds.
Gertie bedank voor de hulp.
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2663
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Ombouwen 517 naar motor

Bericht door Rob »

Oww, wat een tegenvaller André. Gelukkig geen valpartij?
Ben benieuwd wat de oorzaak is. Zal duimen ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast