Ombouwen 517 naar motor
Ombouwen 517 naar motor
Ben vandaag maar een beetje begonnen met de boswachter om te bouwen naar motor , het is wel jammer zit een nieuw gereviseerde 3 handbak onder met naaldlagers i.p.v bussen .
Maar dit ks80 blok is ook in nieuw staat ook gereviseerd door de blokken dokter met nieuwe krukas en M20 krukaslagers dus bevalt dit blok niet onder de boswachter gaat hij onder de 529.
Zo moet het zo'n beetje worden, probeer het zonder slee in orde te krijgen .
Er zal in de toekomst nog wel een keer een 100cc waterkoeler onder komen maar dat duurt nog wel even , eerst zomaar eens kijken wat hij doet en dan om keuren .
Maar dit ks80 blok is ook in nieuw staat ook gereviseerd door de blokken dokter met nieuwe krukas en M20 krukaslagers dus bevalt dit blok niet onder de boswachter gaat hij onder de 529.
Zo moet het zo'n beetje worden, probeer het zonder slee in orde te krijgen .
Er zal in de toekomst nog wel een keer een 100cc waterkoeler onder komen maar dat duurt nog wel even , eerst zomaar eens kijken wat hij doet en dan om keuren .
Laatst gewijzigd door Andre op 08 jan 2014, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ombouwen 517 naar motor
Maar dat is toch ook een motorfiets cilinder wat je op de 3 bak hebt? Of is het je te doen om de extra versnellingen? Het is in ieder geval wel weer eens wat anders een boswachter met een 80cc. Multifunctioneel zijn ze toch ook hè?
Re: Ombouwen 517 naar motor
Ja op het andere blok zit een 50cc op maar de snelheid is een beetje laag voor een motor 70/75 km ,maar ben een beetje aan het kijken en als het niet naar mijn zin is gaat het andere blok er weer onder en laat hem keuren op 50 cc .Jeroen schreef:Maar dat is toch ook een motorfiets cilinder wat je op de 3 bak hebt? Of is het je te doen om de extra versnellingen? Het is in ieder geval wel weer eens wat anders een boswachter met een 80cc. Multifunctioneel zijn ze toch ook hè?
Re: Ombouwen 517 naar motor
Een beetje met het verkeer mee kunnen komen is inderdaad wel fijn op de grote weg.
Re: Ombouwen 517 naar motor
Als hij sneller is als 60, dan kun je hem als motor laten keuren.
Ben je gelijk van je kenteken probleem af, en je hebt meteen je kenteken en je hoeft niet extra te betalen als je hem om laat keuren.
Moest voor de KS100 van Jan 50 euro extra aftikken omdat er een 125 blok onder zat.
Ben je gelijk van je kenteken probleem af, en je hebt meteen je kenteken en je hoeft niet extra te betalen als je hem om laat keuren.
Moest voor de KS100 van Jan 50 euro extra aftikken omdat er een 125 blok onder zat.
Re: Ombouwen 517 naar motor
Die bovenste beugelconstructie is wonderschoon André, gaat dat wel lukken met de carburateur? Past die er dan achter?
Re: Ombouwen 517 naar motor
Ja dat moet wel lukken, een rubber ertussen met een buisje zodat hij wat naar achteren komt.Rob schreef:Die bovenste beugelconstructie is wonderschoon André, gaat dat wel lukken met de carburateur? Past die er dan achter?
- Ray537-010
- Berichten: 1579
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Ombouwen 517 naar motor
Dat zijn ook leuke blokken,loopt 115km/u
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Re: Ombouwen 517 naar motor
past zo'n blok dan ook zonder problemen onder een ks80 frame?GHTD schreef:
Krijg binnenkort nog een Chinees blok met een 120 cc. lucht gekoelde cylinder binnen, misschien een oplossing ?
Zundapps never die - they just speed away!
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Re: Ombouwen 517 naar motor
GHTD, heb je ook een link naar die Chinese blokjes. Heb wel interesse.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast