Zundapp KS-50 RiksGewijs

Ben je bezig met een project en wil je dit laten zien en delen met iedereen? Plaats het hier!
Riksgewijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2022, 16:34
Contacteer:

Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Riksgewijs »

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Rik. Mijn schermnaam is een woordspeling tussen Rik en Eigenwijs. :D
En ja... Dat kost mij ook wel eens wat zal ik maar zeggen.

Een tijd geleden heb ik mijzelf een Zundapp cadeau gedaan. Mijn eerste bromfiets was een Zundapp ks-50 die ik zeker 50 cm korter gereden heb tegen de voorkant van een auto. Ik zelf had niets. Bleef toch kriebelen en heb na lang zoeken een Zundapp gevonden die mij ok leek. Blijkt jammerlijk allemaal anders te zijn. Hierin is mijn eigenwijzigheid mij dus duur komen te staan. Maar niet getreurd we kunnen zo nu en dan rijden en bouwen verder in de vrije tijd.

Doel is een special te bouwen. Dus ééntje met special paint enz. Ik heb vroeger dus ook veel met de airbrush gedaan en moet dit wel weer oppakken. Het tekenen is hierin ook wat roestig. Maar juist dat ik wat ik hier ook wil laten zien. (Ook de misbaksels dus).

Hieronder dus mijn Zundapp.
20210307_144925047_iOS.jpg
Ps. Ik werk langzaam. En is dus een landurig project. Ik zal van de week even wat tussen foto's neerzetten.
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2645
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Rob »

Ik ben benieuwd Rik en vind alle Zündapps mooi, Special of Origineel. Heb je al een idee hoe hij moet gaan worden?
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3869
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Wilbert »

Ik heb daarentegen niks met specials.
De enigste "special" die ik heb is een 530 met een 540 voorvork.
Afbeelding
Ben wel benieuwd naar je airbrusch kunstwerken.
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2645
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Rob »

Die bolle knik onder je voetrust in de uitlaat zorgt toch voor meer koppel?
Riksgewijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2022, 16:34
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Riksgewijs »

Ik weet het nog niet helemaal. Ik heb vroeger een Yamaha FS-1 omgebouwd tot soort Sheriff. Daarop een special paint met woody woodpecker. Met de Tekst Peep Peep er onder. Was basis zwart metallic. Was toen erg duur. :) Veel chroom enz.
Zal nu iet met een fretje worden op de zijkant van de tank. Kleur zal waarschijnlijk blauw worden. En ook hier veel chroom. Ik heb al een metalen fretje op het spatbord voor staan. (Ben erg gek met die beestjes). Dat is ook mijn andere hobby. Naast modelbouw en de motor.
Maar het is een langzaam project. Blijft ook zo lang mogelijk te rijden. Als ik straks alles technisch in orde heb, zal het uit elkaar gaan en gespoten worden. Ik was van plan om het frame te laten poedercoaten. Hebben jullie hier een idee over?
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2645
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Rob »

Mijn frame is ook gepoedercoat. Ook gestraald, anders kom je met een schuurpapiertje nooit in alle hoekjes en gaatjes.
https://www.holtslagpoedercoating.nl/
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3869
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Wilbert »

Ik laat een frame van een 529/530 nooit poedercoaten (is niet origineel).
Wel een frame van een 540/537 laten doen en dat ziet er goed uit.
Na het coaten wel even alle boutgaten na tappen, anders lopen de bouten na 2 gangen al vast.
wilko
Berichten: 618
Lid geworden op: 29 nov 2013, 20:50
Locatie: wehl
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door wilko »

Hallo Rik , er viel mij op aan je Zundapp dat volgens mij de verkeerde achter veren op zitten ,ze lijken mij te lang ,en daarom is er veel ruimte tussen achter spatbord en wiel ,met gevolg dat je wielen niet los komen van de grond zoals op de foto.
Het is maar tip ,ik zou ff na meten Mvg
zündapp ks 80
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3869
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Wilbert »

wilko schreef: 09 feb 2022, 00:52 Hallo Rik , er viel mij op aan je Zundapp dat volgens mij de verkeerde achter veren op zitten ,ze lijken mij te lang ,en daarom is er veel ruimte tussen achter spatbord en wiel ,met gevolg dat je wielen niet los komen van de grond zoals op de foto.
Het is maar tip ,ik zou ff na meten Mvg
Horen hart op hart 310mm te zijn.
Riksgewijs
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2022, 16:34
Contacteer:

Re: Zundapp KS-50 RiksGewijs

Bericht door Riksgewijs »

Ik heb inderdaad gezien dat deze achter veren te lang zijn. Zijn inmiddels vervangen.
En deze Zundapp zal niet origineel worden. Zoals ik al aangaf, een special.

Maar wat is er tegen poedercoaten? Behalve dat het frame dan niet heel diep hoogglans word? Ben benieuwd. Ik weet dat poedercoaten sterker is dan lak. Maar moeilijker bij te werken is bij schade.

Het frame is nu gespoten. Maar de verf hecht niet goed. Als je met je nagel over de lak heen gaat is de kans dat je de grijze grondlak daarna ziet. Vandaar mijn idee van poedercoaten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten