kleur

Alle vragen / opmerkingen / ervaringen over Zündapps wat niet in de andere categorieën hoort.
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: kleur

Bericht door MarkN »

Biezen zijn biezen en die spuit je niet maar trek je met een biezentrekker, of een penseel. Is een kunst op zich.
Niet met biezenband gaan lopen kloten maar iemand zoeken die het kan, op MP zie ik regelmatig iemand uit de buurt van Garderen staan die met name Solexen van biezen voorziet. Biezenband dat zie je meteen, veel te consistent qwa breedte, een met de hand getrokken bies heeft kleine afwijkingen en zo hoort het ook.

Ik ben nu zelf bezig met een Puch en ik gebruik Miparox tussentijds, ideaal als je de boel kaal hebt geschuurd, komt er als blanke lak uit maar naar verloop van tijd wordt het paars/blauw/zwart (is ook een roest omzetter) Is fijn na te schuren en met elke 2K lak over te spuiten.
Voordeel van de Miparox is ook dat je er goed aan kan lassen zonder gespetter e.d.

En voor je roest in de tank idd wat Wilbert zegt, na het elektrolytisch nog een of 2 keer met citroenzuur en heet water, daarna omspoelen en dan drogen (verfstripper oid)
RonDB201
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 okt 2021, 20:51
Contacteer:

Re: kleur

Bericht door RonDB201 »

Ik heb inmiddels ook een vakman gevonden.
Bijlagen
20220816_160221.jpg
20220816_175113.jpg
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: kleur

Bericht door Rob »

Mooi Ron, je schiet al lekker op!
RonDB201
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 okt 2021, 20:51
Contacteer:

Re: kleur

Bericht door RonDB201 »

Dank je wel Rob.
Ben ook al een aardig tijdje bezig.
Zal eens kijken of ik de voortgang ergens kan laten zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten