Pagina 1 van 1
Flossen van inlaat traject.
Geplaatst: 06 jan 2014, 19:01
door Wilbert
Gekopieerd van het nationale forum.
Flossen is niet zo heel bijzonder hoor, goed kijken naar de doorstroming van carburateur naar cilinder, alle benzine moet zonder stoten tegen pakking/inlaatspruitstuk/cilinder enz. lopen, uitaatpoort polijsten en mooi afwerken en vervolgens zuiger aan de inlaatkant 2mm inkorten en voor de rest afblijven
Re: Flossen van inlaat traject.
Geplaatst: 06 jan 2014, 19:38
door Ray537-010
Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld
Re: Flossen van inlaat traject.
Geplaatst: 06 jan 2014, 19:42
door Wilbert
Kwam het zo tegen en dacht misschien wel handig.
Waarheid is dus toch weer anders.
Hij heeft het hier wel over een standaard cilinder.
Re: Flossen van inlaat traject.
Geplaatst: 06 jan 2014, 19:53
door Jeroen
Ray537-010 schreef:Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld
Dat is toch ook de eigenlijke functie van een membraam om meer brandstof binnen te houden, lees terug spugen te voorkomen als ik het goed heb?
Re: Flossen van inlaat traject.
Geplaatst: 06 jan 2014, 20:00
door Wilbert
Er is bij mij een membraan opgekomen om te voorkomen dat ie teveel brandstof kreeg.
Vooral bij stationair en lage toerentallen.
Re: Flossen van inlaat traject.
Geplaatst: 06 jan 2014, 20:30
door Ray537-010
Met een menbraan heb je veel minder verlies.