Pagina 1 van 1

Flossen van inlaat traject.

Geplaatst: 06 jan 2014, 19:01
door Wilbert
Gekopieerd van het nationale forum.
Flossen is niet zo heel bijzonder hoor, goed kijken naar de doorstroming van carburateur naar cilinder, alle benzine moet zonder stoten tegen pakking/inlaatspruitstuk/cilinder enz. lopen, uitaatpoort polijsten en mooi afwerken en vervolgens zuiger aan de inlaatkant 2mm inkorten en voor de rest afblijven

Re: Flossen van inlaat traject.

Geplaatst: 06 jan 2014, 19:38
door Ray537-010
Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld ;)

Re: Flossen van inlaat traject.

Geplaatst: 06 jan 2014, 19:42
door Wilbert
Kwam het zo tegen en dacht misschien wel handig.
Waarheid is dus toch weer anders.
Hij heeft het hier wel over een standaard cilinder.

Re: Flossen van inlaat traject.

Geplaatst: 06 jan 2014, 19:53
door Jeroen
Ray537-010 schreef:Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld ;)
Dat is toch ook de eigenlijke functie van een membraam om meer brandstof binnen te houden, lees terug spugen te voorkomen als ik het goed heb?

Re: Flossen van inlaat traject.

Geplaatst: 06 jan 2014, 20:00
door Wilbert
Er is bij mij een membraan opgekomen om te voorkomen dat ie teveel brandstof kreeg.
Vooral bij stationair en lage toerentallen.

Re: Flossen van inlaat traject.

Geplaatst: 06 jan 2014, 20:30
door Ray537-010
Met een menbraan heb je veel minder verlies.