Zündapp 529 gezocht

Kan je dat ene onderdeel al tijden niet vinden? Plaats hier een verzoek en wie weet heeft iemand het nog liggen!
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Rob »

Lyndsay, ik hoorde van Gerhard dat je vanuit Lopik op je nieuwe brommer naar huis was gereden en je had nog geen ervaring met brommer rijden?
Nou, daar neem ik mijn hoed diep voor af, grandioos. Was het niet een beetje fris onderweg? :mrgreen:
Die snertrit van 28 november is dan een eitje voor jou..
Lyndsay
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2021, 12:42
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Lyndsay »

Hahaha ja klopt! Ik had wel eens gewoon in de straat op de Derbi van mijn neefje gereden maar daar is alles wel mee gezegd ja... Maar deze tocht ging heel goed! Nog even langs verre familie geweest en onderweg ook nog een Sinterklaas intocht meegepakt! ;) Ik had me gelukkig wel een beetje gekleed op t weer maar na een tijdje werd het inderdaad toch wel een beetje fris... Ik heb dus inderdaad wel een beetje getraind voor de snertrit maar ik wordt ook verwacht op het voetbalveld helaas :| Ik ga m netjes oppoetsen en dan van het voorjaar een keer meerijden! Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten/poetsen behalve de tank vullen voor de winter?
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Rob »

Niet speciaal, want hij ziet er al prima uit. Wat je zelf al zegt; die tank vullen is belangrijk. Bij de eerste rit straks in het voorjaar de bandenspanning controleren en rijden.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

Je kunt m effe stationair laten draaien met de benzine kraan dicht tot hij afslaat. Dan is de vlotterbak leeg. Ketting even smeren. Als hij vochtig staat een beetje vaseline op de verchroomde delen tegen roest. De accu aan de druppellader als die erin zit. Scheelt weer €25 bij het nieuwe seizoen.
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door MarkN »

Proficiat, ziet er goed uit.
Ik ken Gerhard niet, een aantal hier lijken hem goed te kennen, dus ze hoeft zich geen zorgen te maken om het oliepeil in de bak dan?
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Rob »

Dat lijkt mij niet, maar omwille van de kennis over je eigen bromfiets is het inderdaad wel handig als Lyndsay weet dat je met de oliepeilschroef aan de rechterzijde van het blok het peil en de oliekwaliteit kan checken.
Lyndsay, zet je brommer horizontaal, draai de rode schroef er uit en dan kan er een beetje olie uitlopen. Het oliepeil mag nooit hoger zijn dan de schroefopening na enkele uren stilstand/koude motor. (Dat de olie gezakt is)
oliepeil schroef.jpg
Lyndsay
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2021, 12:42
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Lyndsay »

Aah ja goede tips! Dit moet helemaal goed komen! Bedankt!
Lyndsay
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2021, 12:42
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Lyndsay »

Hallo leden! Hier ben ik weer met een vraag. Ik bedacht me laatst dat het wellicht handig kan zijn om mijn brommer te laten taxeren. Hebben jullie dat ook gedaan en waarom (of waarom niet)? Zo ja, kennen jullie een bedrijf of iemand die dat kan doen? Groetjes, Lyndsay
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Rob »

Lyndsay, daar heb ik echt geen ervaring mee. Ik hoor het graag van anderen. ;)
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

Dat kun je wel laten doen, maar een taxatie rapport heeft maar een beperkte geldigheidsduur.
Je zult hem dus regelmatig opnieuw moeten laten taxeren.
Het lijkt zo'n 100 euro te kosten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten