Pagina 23 van 23

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 08 okt 2018, 18:40
door Rob
Dank je Bettus, maar ik ga wel op zoek naar die 17mm. De uitlaatpoort verhoog ik ook 1 mm, niet te veel, want die 90mm remmetjes vereisen veel anticipering😳.

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 08 okt 2018, 19:30
door Wilbert
Hier ligt nog een 17mm met zijvlotter en verstelbare sproeier.
Niet compleet, moet je effe compleet maken.

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 08 okt 2018, 19:42
door Rob
Dat is geweldig, super, wanneer kan ik langskomen? De bedoeling is dat ik met een rondrit het peloton kan bijhouden.. Ik stuur wel even een PM.

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 24 jun 2021, 19:59
door Rob
Het motorblok is nu vervangen door een exemplaar uit een 433 met een 17mm kruktap. Verder gewoon de 3-hand, maar nu kan er een normale Bosch ontsteking in ipv de katoen gewikkelde Noris ontsteking voor een 15mm kruktap.
Ik heb gekozen voor een Kokusan met een 6V spanningsregelaar. Aangeschaft bij Jos.
Nu is de plaatsing toch wel een uitdaging, want de 429 heeft geen ruimte hiervoor. In 1959 was ruimte voor een extra bougie, bougiesleutel voldoende.
De bobine zit nu in het luchtfilterhuis(je) en de spanningsregelaar zit onder de tank; er is nu genoeg rijwind om de regelaar te koelen. Ik heb gelezen en is dus niet van mijzelf, dat een 6V regelaar warmer wordt dan een 12V exemplaar. De bobine kan niet onder de buddy, want dan is de bougiekabel te lang.
Stefan helpt mij met aansluiten en was hier, maar ik had de stekker die in de regelaar moet, niet aangeschaft en het is netter als die er bij zit, ook al omdat hij open en bloot zit.
CDI in luchtfilterkastje
CDI in luchtfilterkastje
Spanningsregelaar onder de tank. Kroonsteentje wordt vervangen..
Spanningsregelaar
Spanningsregelaar
Overzicht
Overzicht

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 24 jun 2021, 20:01
door Rob
Waarom al die heisa? Ik wil graag met de 429 naar Groningen/Friesland en je kunt daar kilometers lang niemand tegenkomen en bij pech is het heel ver lopen. Ik verwacht dat de Kokusan bedrijfszekerder is dan een 60 jaar oude Noris.

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 24 jun 2021, 22:24
door Wilbert
Das wel even passen en meten zeg.
De connector van de spanningsregelaar is ook niet waterdicht.
Trouwens frappant dat hij het nu wel kan.

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 25 jun 2021, 09:57
door MarkN
Even voor mijn beeldvorming, in begrijp dat hoe korter de bougiekabel hoe beter, minder weerstand, betere overdracht, minder verlies.
Maar is er dan zoiets als de maximale lengte?

Zit er nl over te denken om op de Puch ook een Kokosnoot op te zetten maar die heeft niet echt een verstopplekje om de bobine weg te werken.
Ik heb nog niet echt gezocht maar mijn idee gaat uit om er een van de 2 gereedschapskastjes voor op te offeren, maar dan zit ik denk ik al gauw aan 50/60/70 cm kabellengte.....

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 25 jun 2021, 15:00
door Rob
Misschien een kleine behuizing fabriceren aan de rechterzijde van je frame, boven de zwabberpook.

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 25 jun 2021, 16:52
door Wilbert
MarkN schreef: 25 jun 2021, 09:57 Even voor mijn beeldvorming, in begrijp dat hoe korter de bougiekabel hoe beter, minder weerstand, betere overdracht, minder verlies.
Maar is er dan zoiets als de maximale lengte?

Zit er nl over te denken om op de Puch ook een Kokosnoot op te zetten maar die heeft niet echt een verstopplekje om de bobine weg te werken.
Ik heb nog niet echt gezocht maar mijn idee gaat uit om er een van de 2 gereedschapskastjes voor op te offeren, maar dan zit ik denk ik al gauw aan 50/60/70 cm kabellengte.....
Even Off topic, maar bij mijn K80 heb ik de bobine midden onder de buddy moeten zetten.
Was de enigste plaats nog en dan zit er ook bijna 50cm bougie kabel aan.
Geen problemen mee.
Afbeelding

Re: Zündapp 429C 1959

Geplaatst: 25 jun 2021, 18:01
door Rob
Is niks off/topic, maar goed om te weten. Dat verlies valt dus wel mee. ;)