Zündapp 429C 1959
Re: Zündapp 429C 1959
Ik krijg de afdekringen voor de swingas niet om het binnenste wormwiel.
De afdekringen en rubber o-ringen heb ik vorige week bij Jos gehaald, wat ik in het verleden voor de 517 ook had gedaan en die afdekringen kon ik jaren geleden zonder moeite om het wormwiel klippen. Nadat ik vet in de as had gedaan natuurlijk.
Maar met deze exemplaren niet. Toch is deze swingas identiek aan de 517 swingas voor de achterbrug.
Het lijkt of hij vast zit, maar is niet zo. Het moet zo wel uiteindelijk zitten.
Heeft iemand ook dergelijke ervaringen of heb je afdekringen van een andere leverancier gebruikt?
De afdekringen en rubber o-ringen moéten wel vastzitten om de swingas, anders krijg ik de hele set met "swinghebel" niet in de voorvorkpoot. Vrijdag neem ik de hele set wel mee naar Jos.
De afdekringen en rubber o-ringen heb ik vorige week bij Jos gehaald, wat ik in het verleden voor de 517 ook had gedaan en die afdekringen kon ik jaren geleden zonder moeite om het wormwiel klippen. Nadat ik vet in de as had gedaan natuurlijk.
Maar met deze exemplaren niet. Toch is deze swingas identiek aan de 517 swingas voor de achterbrug.
Het lijkt of hij vast zit, maar is niet zo. Het moet zo wel uiteindelijk zitten.
Heeft iemand ook dergelijke ervaringen of heb je afdekringen van een andere leverancier gebruikt?
De afdekringen en rubber o-ringen moéten wel vastzitten om de swingas, anders krijg ik de hele set met "swinghebel" niet in de voorvorkpoot. Vrijdag neem ik de hele set wel mee naar Jos.
Re: Zündapp 429C 1959
Daar heb ik geen ervaring mee.
Heb je wel originele onderdelen gebruikt/gekocht?
Anders zit daar misschien het probleem.
Heb je wel originele onderdelen gebruikt/gekocht?
Anders zit daar misschien het probleem.
Re: Zündapp 429C 1959
Bij mij ging het ook niet makkelijk, maar ze moeten volgens mij net klemmen op de eerste gang van het schroefdraad.
Misschien kun je ze een tikje geven met een dopje die net iets groter is als het gat?
Misschien kun je ze een tikje geven met een dopje die net iets groter is als het gat?
Re: Zündapp 429C 1959
Weer een stapje verder.
Ik heb de ingespaakte wielen zojuist opgehaald. Ben blij en vindt ze er mooi uitzien.
Volgende stap is het frame.
En de moeren en ander ijzerwerk laten verzinken.
Ik heb de ingespaakte wielen zojuist opgehaald. Ben blij en vindt ze er mooi uitzien.
Volgende stap is het frame.
En de moeren en ander ijzerwerk laten verzinken.
- Bijlagen
-
- wielen.jpg (94.19 KiB) 1340 keer bekeken
Re: Zündapp 429C 1959
De vorige eigenaren hebben ergens in de afgelopen 53 jaren een uitlaatbeugel, zoals die op een 517 zit, aan de motorophanging gelast. Die zit weer vastgelast aan de standaardbeugel.
Ik heb met de Dremel de lasnaad doorgeslepen, zodat die beugel verwijderd kon worden en de motorsteun van het frame kon. Het ziet er niet netjes gelast uit, maar voldoende voor de standaard. Een 429 uitlaat, die ik al heb, zit met een aangelaste verchroomde beugel aan twee moeren vast aan de motorsteun.
Nu is alles klaar voor de straler/coater.
Ik heb met de Dremel de lasnaad doorgeslepen, zodat die beugel verwijderd kon worden en de motorsteun van het frame kon. Het ziet er niet netjes gelast uit, maar voldoende voor de standaard. Een 429 uitlaat, die ik al heb, zit met een aangelaste verchroomde beugel aan twee moeren vast aan de motorsteun.
Nu is alles klaar voor de straler/coater.
- Bijlagen
-
- uitlaat1.png (2.09 MiB) 1332 keer bekeken
-
- uitlaat.png (1.95 MiB) 1332 keer bekeken
Re: Zündapp 429C 1959
Goed en netjes bezig Rob.
Heb je ondertussen wel de originele uitlaatsteun of is dat niet nodig.
Ken het model niet en is me niet helemaal duidelijk.
Heb je ondertussen wel de originele uitlaatsteun of is dat niet nodig.
Ken het model niet en is me niet helemaal duidelijk.
Re: Zündapp 429C 1959
Dit is die uitlaat:
Zie je die chromen, aangelaste beugel? Die gaat naar de twee openingen in de motorsteun. Die beugel is voor de 429, wat de uitlaatbeugel is voor de 517.
Bij veel 429 modellen is een beugel aangelast, maar ik heb een originele uitlaat.
Zo zit het:
Zie je die chromen, aangelaste beugel? Die gaat naar de twee openingen in de motorsteun. Die beugel is voor de 429, wat de uitlaatbeugel is voor de 517.
Bij veel 429 modellen is een beugel aangelast, maar ik heb een originele uitlaat.
Zo zit het:
- Bijlagen
-
- uitlaat2.png (203.7 KiB) 1331 keer bekeken
Re: Zündapp 429C 1959
Holtslag Zutphen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten