Zündapp 429C 1959
- Ray537-010
- Berichten: 1579
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Zündapp 429C 1959
Bij het sachs blok zit de aandrijving in de ontstekings deksel,hij word aangedreven door de voortandwielas.
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Re: Zündapp 429C 1959
Ja klopt, met dat kunststof wormwiel met 7 gangen waar ik nog naar zoek..
- Ray537-010
- Berichten: 1579
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Zündapp 429C 1959
Als dat wormwiel hetzelfde is als bij het 80cc blok,dan moet ik dat ook nog wel hebben.
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Re: Zündapp 429C 1959
Ik ga ook mee in Wilberts mening, want de snelheid zal immers gemeten worden aan het toerental van de uitgaande as. Groter tandwiel voor meer snelheid bij hetzelfde toerental van de uitgaande as
Re: Zündapp 429C 1959
Gisteren de buddyseat gedemonteerd, d.w.z. de bekleding verwijderd.
Dat Denfeld naamplaatje is wel nieuw te krijgen, maar minder te vinden met "Western-Germany" erop.
Alle bouten en moeren zaten vastgeroest en braken direct af nadat ik er aan draaide. Twee stuks heb ik er af moeten dremelen.
Nu ligt ie er kaal en treurig bij. Het lijkt ernstig verroest, maar is alleen maar vliegroest. De staalborstel laat ik liggen. Ik heb al aan André gevraagd of deze te stralen en te coaten is.
Via e-bay kan ik aan deze overtrek komen
en op de Eusebiusmarkt in Arnhem staat er altijd wel een schuimmatras kraam voor de vulling.
En dan bekleden..
Dat Denfeld naamplaatje is wel nieuw te krijgen, maar minder te vinden met "Western-Germany" erop.
Alle bouten en moeren zaten vastgeroest en braken direct af nadat ik er aan draaide. Twee stuks heb ik er af moeten dremelen.
Nu ligt ie er kaal en treurig bij. Het lijkt ernstig verroest, maar is alleen maar vliegroest. De staalborstel laat ik liggen. Ik heb al aan André gevraagd of deze te stralen en te coaten is.
Via e-bay kan ik aan deze overtrek komen
en op de Eusebiusmarkt in Arnhem staat er altijd wel een schuimmatras kraam voor de vulling.
En dan bekleden..
Re: Zündapp 429C 1959
De andere Andre gaat het niet zo goed mee op het moment.
Hij heeft een tia gehad dacht ik en heeft zijn Zundapps ook al verkocht omdat hij er niet meer op rijden kan/mag.
Hij heeft een tia gehad dacht ik en heeft zijn Zundapps ook al verkocht omdat hij er niet meer op rijden kan/mag.
Re: Zündapp 429C 1959
Ow, dat is erg. Ik hoop dat het hem spoedig toch weer iets beter gaat.
Re: Zündapp 429C 1959
Op weg naar Tirol de buddy bij een Duits adres gebracht. Heb zijn werk gezien en ziet er goed uit.
Op de terugweg weer ophalen.
Op de terugweg weer ophalen.
Re: Zündapp 429C 1959
Erg benieuwd hoe die er uit komt te zien, gisteren op Stieljesplein ook een hele mooie gerestaureerde buddy gezien, rood/wit voor een 514/515/516
446-300 ZD40 1979
514-320 KS100 1965 (2x)
517-24 KS50 supersport 1970
517-52 KS50 watercooled 1976
518-01 KS100 1969
518-20 KS100 1970
Laverda 125 LZ1
514-320 KS100 1965 (2x)
517-24 KS50 supersport 1970
517-52 KS50 watercooled 1976
518-01 KS100 1969
518-20 KS100 1970
Laverda 125 LZ1
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast