Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Na 14 jaar werd het tijd voor een revisie. Ik heb dit beschreven op https://www.zundapp529.nl/grote-beurt-zundapp-529/
Zo is hij geworden en de revisie is geheel door Stefan verricht. De stickers komen er zsm op.
Zo is hij geworden en de revisie is geheel door Stefan verricht. De stickers komen er zsm op.
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Ook opnieuw laten spuiten?
Ja, dus net gezien.
Ja, dus net gezien.
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
ziet er netjes uit , kun je de komende 14 jaar weer vooruit
zündapp ks 80
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Ja, de kleur vond ik mooi en snel beschikbaar via de Opel dealer van Stefan. (via-via etc )
Lagercups balhoofd ook vervangen en achterbrug natuurlijk ook nieuw. Nieuwe koplamphuis en glas voor duplo LED lamp. Ook achter nieuw groter achterlicht. Zo'n lamp kun je 's-avonds niet missen..
Rob heeft de stuurstootnok aangelast en die constructie van mij na 14 jaar verwijderd.
Tijdens de eerste rit steek ik weer mijn hand uit voor een bocht; richtingaanwijzers vergeten en steek al 30 jaar mijn hand uit op de brommer.. In het begin wel steeds kijken welke knop links/rechts is. Wordt natuurlijk ook op de klokkenpartij aangegeven.
Toeter en ja, is ook veiliger, heb ik al gemerkt met die hordes bejaarde e-bikers inclusief gehoorapparaten op het fietspad.
Voltmeter en USB aansluiting is wel zeer handig met die 12V.
Motor ongewijzigd, alleen die Mikuni, maar die had ik al enkele weken er op.
Lagercups balhoofd ook vervangen en achterbrug natuurlijk ook nieuw. Nieuwe koplamphuis en glas voor duplo LED lamp. Ook achter nieuw groter achterlicht. Zo'n lamp kun je 's-avonds niet missen..
Rob heeft de stuurstootnok aangelast en die constructie van mij na 14 jaar verwijderd.
Tijdens de eerste rit steek ik weer mijn hand uit voor een bocht; richtingaanwijzers vergeten en steek al 30 jaar mijn hand uit op de brommer.. In het begin wel steeds kijken welke knop links/rechts is. Wordt natuurlijk ook op de klokkenpartij aangegeven.
Toeter en ja, is ook veiliger, heb ik al gemerkt met die hordes bejaarde e-bikers inclusief gehoorapparaten op het fietspad.
Voltmeter en USB aansluiting is wel zeer handig met die 12V.
Motor ongewijzigd, alleen die Mikuni, maar die had ik al enkele weken er op.
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Mooi Rob! En waarom heb je voor 12v gekozen ipv 6v?
Zundapps never die - they just speed away!
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Zundapp 517
Zundapp 529
Zundapp 521-51
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Spik en span de lanen op mooi .
Jammer dat er geen regelmatig verslag van was dan hadden we wat te volgen gehad in de Covid tijd.
Jammer dat er geen regelmatig verslag van was dan hadden we wat te volgen gehad in de Covid tijd.
Zundapp 517
Intruder VS 800
a'j neet naor buutn gaot, kom ie ok nargens.
Intruder VS 800
a'j neet naor buutn gaot, kom ie ok nargens.
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Rob ziet er mooi uit
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Betere beschikbaarheid LED lampjes, USB lader aan het stuur en misschien zijn er wel wat meer argumenten.Mooi Rob! En waarom heb je voor 12v gekozen ipv 6v?
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Hij is weer mooi geworden rob
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst
- Peter Wauben
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 22:16
- Contacteer:
Re: Ombouw 529 van Rob naar 12 Volt en meer.
Ik denk idd dat deze argumenten wel voldoende zijn. Hij is wel mooi geworden
Gts50 529-05-L8 bj:1983
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten