Zundapp Sprinter (448) in de kleur Carrera weiss.
Origineel geleverd in Zwitserland als Mofa, aanduiding CS25 (verwijzend naar 25 km/h) maar inmiddels op bromfiets kenteken maar nog wel steeds met het originele 1 persoons zadel.
In 2020 compleet door mij zelf volledig gerestaureerd, niet geheel origineel, maar het is een plaatje om te zien met de matzwarte accessoires zoals het bagagerekje en de valbeugel.
Alle ‘zwarte’ onderdelen zijn gepoedercoat en daarna in de matte blanke lak gezet want een zeer mooie zachte satijn glans geeft aan het gehele frame en framedelen.
De andere delen, stuurkuipje, tank, zijkapjes en kontje zijn middels 2K kleurlak en blanke lak professioneel gespoten en afgewerkt met het zo typerende oranje blauwe sticker set.
De hele brommer is samengesteld met het onder de kenners bekend RVS bouten set en om het geheel af te maken zijn de kabelspanners uit RVS door mijzelf er passend bijgemaakt.
Motor is een gereviseerde 4 bak voet, met een Athena 50 snel, standaard originele Bing 14 mm carburateur en originele uitlaat. Het is geen snelheidsmonster qwa acceleratie maar komt heel goed mee en tikt fluisterstil een hele nette 73 km/h op top aan, gemeten met de gps.
De Elektrische installatie is ook volledig vernieuwd, het betreft hier een 6 volts installatie gevoed middels een originele EVO II Kokusan, alle verlichting is LED en voor een stabiele werking daarvan is de ULO box vervangen voor een 6 volts droge accu in het ‘kontje’
De brommer is zowel aan de voor als achterzijde voorzien van Metzeler banden.
Na voltooiing van de restauratie is er slechts 1.064 km op de kop af mee gereden. (18.887 huidige originele km stand)
Van de gehele restauratie zijn circa 440 foto’s welke na aankoop eenmalig ter beschikking worden gesteld als daar interesse in is.
Kortom een plaatje van een Zundapp (dat vind ik) voorzien van een geldig NL kenteken zonder beperkingen waarmee je dus nu of in het voorjaar zo mee de weg op kan.
Dan het vaste riedeltje: de mensen die mij kennen weten dat ik ruim 300 m2 vloeroppervlak tot me beschikking heb dus hij staat zeker niet in de weg, ik rij er alleen nauwelijks. Banden trappers kunnen ook thuisblijven, eerst je vrouw vragen dan je geld tellen en dan contact opnemen, de prijs voor dit moois is € 5.250 dus…….. vragen als ‘wat is je laagste prijs’ e.d. en (te lage) biedingen kan je ook achterwege laten. Over de prijs valt wellicht te praten maar alleen naast de brommer.
Regio, Achterhoek Lichtenvoorde.
Zundapp Sprinter 448
Re: Zundapp Sprinter 448
Zoals gezegd, heel mooi ding.
Maar die RVS bouten krijg ik de rillingen en kippenvel van.
RVS bouten zijn niet alleen (veel) minder sterk, maar met aluminium zeker geen vrienden zonder het juiste vet.
Ik ga (veel) liever voor origineel opnieuw verzinkte bouten.
Maar die RVS bouten krijg ik de rillingen en kippenvel van.
RVS bouten zijn niet alleen (veel) minder sterk, maar met aluminium zeker geen vrienden zonder het juiste vet.
Ik ga (veel) liever voor origineel opnieuw verzinkte bouten.
Re: Zundapp Sprinter 448
Alles zit netjes met anti-seaz vet gemonteerd
Qwa sterke heb ik ook geen angst.
Qwa sterke heb ik ook geen angst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten