Zundapp 529-03
Zundapp 529-03
Ik heb kort geleden een Zundapp 529-03 gekocht.
Het zelfde model waar ik in 1976/1978 zelf mee gereden heb.
Volgens mij ook de productie jaren rond die tijd.
Ik ben er heel gelukkig mee.
Maar nu zie ik op het kenteken bewijs dat deze 31-12-1987 zijn eerste toelating heeft.
Wat zie ik hier over het hooft ?
Heeft dit met import te maken ?
Is dit een fout ?
Wie helpt mij uit de droom.
Het zelfde model waar ik in 1976/1978 zelf mee gereden heb.
Volgens mij ook de productie jaren rond die tijd.
Ik ben er heel gelukkig mee.
Maar nu zie ik op het kenteken bewijs dat deze 31-12-1987 zijn eerste toelating heeft.
Wat zie ik hier over het hooft ?
Heeft dit met import te maken ?
Is dit een fout ?
Wie helpt mij uit de droom.
Re: Zundapp 529-03
529-03L.. is een CS50, dus een 3 hand versnelling geleverd vanaf januari 1978.
Het zal dus een tiepvoutje kunnen zijn en men heeft de 7 en 8 per ongeluk gewisseld.
Het zal dus een tiepvoutje kunnen zijn en men heeft de 7 en 8 per ongeluk gewisseld.
Re: Zundapp 529-03
Bedankt voor uw antwoord
Re: Zundapp 529-03
Eind 2017 heeft de RDW, in samenwerking met de Fehac, Blad Bromfiets etc, nieuwe kentekencards uitgegeven. Doel was om iedere oldtimerbromfiets minimaal 30 jaar oud te laten worden, dit hield verband met het toekennen van een oldtimer status. Mogelijk dat oldtimers straks toch toegang kunnen krijgen binnen milieuzones. Dat kan nu al tegen betaling; als je betaalt, wordt je bromfiets plotseling wel schoon om binnen een milieuzone te mogen rijden!Wie helpt mij uit de droom.
Die van mij heeft een DET Datum Eerste Tenaamstelling in NL van 2006 (toen de bromfietskentekens via schouwing gegeven werden), op mijn naam in 2007 en door die RDW actie een DET Datum Eerste Toelating van 31-12-1987. Wat dus 1977-1978 moet zijn voor ons model 529. (Met 1987 is een Zundapp minimaal 30 jaar oud in 2017..) Als je je Zundapp laat keuren krijg je wel een exact bouwjaar.
Het heeft dus niets met import te maken.
Op de laatste Fehac bijeenkomst in het Jensen museum werd aan die foutieve DET's wel aandacht aan gegeven.
Mogelijk dat de RDW dit gaat doen, als zij van de Fehac een geschoond kentekenbestand krijgt, waar de ZVC aan heeft mee gewerkt en andere oldtimer clubs.
Zie verder: https://www.zundappveteranenclub.nl/202 ... ister_zvc/
Heb je een foto van je Zündapp?
Re: Zundapp 529-03
Prima, daar kun je toch lekker een stukkie mee weg?
Re: Zundapp 529-03
Wat aan geknutseld
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten