Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Voor alle vragen over de elektrische installatie.
Plaats reactie
Tom517529
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2022, 09:18
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Bericht door Tom517529 »

Hallo allemaal.
Ik ben bezig met een echt winterproject. Het betreft hier de brommert te voorzien van bedrading.
Op de foto te zien een 9-vlakstekker met de bedrading naar het stuur. Je zou denken dat is dan zo gepiept maar de realiteit is echter anders. Ik heb ongeveer 25 "Schaltplänen" bestudeerd, maar er is er niet één met deze kleuren c.q. aan te sluiten. Ik heb gekozen voor het schema met knipperlichten en claxon en natuurlijk de rest van de verlichting. Er zit nu een Kokusan, 6V op. Bedoeling is ook een accu er op. Gelijkrichter zit aan zijde vh luchtfilter, alles past netjes achter de zijdeksels. Dit allemaal is totaal niet in overeenstemming met het origineel model, maar het is een 529 en dan is de ruimte beperkt.
Kuipje, knipperlichten, claxon horen hier eigenlijk niet op de CS50 thuis, maar ja, het oog wil ook wat. T.z.t. plaats ik wat foto's van het geheel. Zelfs de velgen zijn anders dan gewend...

Maar nu even een vraagje. Is er iemand in de buurt van Zevenaar die mij kan helpen met het juist aansluiten van bedrading?
Gr. Tom
Bijlagen
20221126_152829.jpg
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Bericht door Wilbert »

Als je al die extra's graag erop wilt, dan zou ik bij Dennis via de configurator een kabelboom bestellen.
Kun je ook gelijk aangeven welke handles je aan het stuur hebt, extra (12v) aansluiting voor navigatie op stuur en nog veel meer.
Zou hem wel meteen in 12V uitvoeren en er is meer dan genoeg plek om dit alles kwijt te kunnen achter de zijkap van een 529.
Tom517529
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2022, 09:18
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Bericht door Tom517529 »

Hallo Wilbert, bedankt voor je reactie.
De 6V Kokusan is splinternieuw, ook geadviseerd door Ron en Jos van Massink, jou wel bekend.
Zou voldoende leveren om dit alles te laten draaien. De kabelboom is origineel van Zundapp doch nergens te vinden. De aansluiting naar de knipperlichten en achter- en remlicht kom ik ook tegen. Dit alles wat betreft de kleurstelling van de kabels. Het probleem zit hem in de verdeling vanaf de “voeders”, dit zijn wel de gele kabels. De rest is met de diverse kleuren met de gekleurde omhulsels vd vlakstekkertjes wel te plaatsen. Een vraagje, het testen vd diverse aansluitingen is alleen te realiseren met lopende motor? De accu is nog niet geïntegreerd in het geheel.
De ontsteking is nog niet afgesteld maar dat zou voor het starten en aan de praat krijgen toch geennprobleem mogen zijn? De fine-tuning zou toch ook naderhand kunnen?
Het blok is gereviseerd door Gerard H. te D.
Gr. Tom
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Bericht door Wilbert »

Kokusan ontsteking is altijd hetzelfde.
De spanningsregelaar van een paar euro bepaalt of je 6 of 12 volt hebt.
Ik gebruik altijd een 6 of 12volt voeding om alles te testen tijdens en na het aansluiten.
Een 529 bromfiets heeft NOOIT een accu of ULO box gehad en er ontbreken dus de noodzakelijke paarse, rode en rood/witte draad vanaf contactslot naar de aansluitingen in de zijkap.
Tom517529
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2022, 09:18
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Bericht door Tom517529 »

Begrijp ik.
Er lopen 9 draden vanuit de zijkant naar het contactslot. Kwestie van kleuren. Volgens schema vd 529 met knipperlichten, claxon en evt. accu zijn er genoeg draden. Goed gemarkeerd met witte, grijze en transparante vlakstekkertjes. Dus dat zou moeten gaan. Het hoeft niet 100 % opinieleiders te zijn, als de functies maar ingeschakeld kunnen worden.
Maar op het forum nog geen antwoord op mijn vraag....
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Bericht door MarkN »

Een correct antwoord geven op afstand is lastig, de kleuren wat ik zo zie komen ook niet overeen met de door Zundapp gebruikte draadkleuren.
Ik mis b.v. bruin die op het schema staat en ik niet zie op de foto, en dan zie ik op de foto een grijze draad, die weer niet in/op het schema staat.

Je zal moeten gaan meten en desnoods zelf handmatig een schemaatje moeten tekenen met de kleuren zoals ze daadwerkelijk zijn.
Zevenaar > Lichtenvoorde is niet echt 'in de buurt' maar als je wilt kan je deze kant opkomen dan wil ik je wel helpen. In dat geval stuur me maar een privebericht.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Bedrading 517-05 Liste C CS50 Overgangsmodel

Bericht door Wilbert »

Tom517529 schreef: 19 dec 2022, 23:12 Maar op het forum nog geen antwoord op mijn vraag....
Ik woon in Wehl.
Wil je wel helpen, maar wat jij wil is in de bestaande kabelboom niet netjes te maken.
Er zullen een aantal draden langs de originele kabelboom gelegd moeten worden om alles werkend te krijgen.
Koop nu gewoon een nieuwe boom bij Dennis en dan kun je hem ook zelf aansluiten.
Rustig de tijd voor nemen en schema volgen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten