Vandaag maar eens een scoop aangesloten op de 12v 130w motoplat ontsteking met een gerepareerde spanningsregelaar.
Kun je mooi zien wat de 2 laadspoelen doen bij verschillende toerentallen.
Eerst maar eens aansluiten.
Dan instellen en gelijk de gegevens op USB opslaan.
Mooi beeld van de spanning bij 4000rpm.
Hier zie je dat de ene spoel Volt piek piek Vpp 128V en de andere Vpp 154V levert.
Effectieve spanning Vrms 26,6V en 28,7V van de 2e spoel.
Bij 7000rpm is dat al opgelopen naar 220V en 212V. Vrms 36,19 en 34,22V
Dit gaat dus de spanningsregelaar in en die maakt er 14,4V gelijkspanning van voor laden accu.
Nu is die spanning nu nog 15,4V met een rimpel van 2,2V.
Er zal dus nog iets aangepast moeten worden om de spanning 1 volt naar beneden te krijgen.
Dan gaat de accu een stuk langer mee.