Flossen van inlaat traject.

Heb je tips en handigheidjes om te Zündapp te verbeteren?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3987
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Flossen van inlaat traject.

Bericht door Wilbert »

Gekopieerd van het nationale forum.
Flossen is niet zo heel bijzonder hoor, goed kijken naar de doorstroming van carburateur naar cilinder, alle benzine moet zonder stoten tegen pakking/inlaatspruitstuk/cilinder enz. lopen, uitaatpoort polijsten en mooi afwerken en vervolgens zuiger aan de inlaatkant 2mm inkorten en voor de rest afblijven
Gebruikersavatar
Ray537-010
Berichten: 1579
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Flossen van inlaat traject.

Bericht door Ray537-010 »

Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld ;)
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3987
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Flossen van inlaat traject.

Bericht door Wilbert »

Kwam het zo tegen en dacht misschien wel handig.
Waarheid is dus toch weer anders.
Hij heeft het hier wel over een standaard cilinder.
Gebruikersavatar
Jeroen

Re: Flossen van inlaat traject.

Bericht door Jeroen »

Ray537-010 schreef:Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld ;)
Dat is toch ook de eigenlijke functie van een membraam om meer brandstof binnen te houden, lees terug spugen te voorkomen als ik het goed heb?
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3987
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Flossen van inlaat traject.

Bericht door Wilbert »

Er is bij mij een membraan opgekomen om te voorkomen dat ie teveel brandstof kreeg.
Vooral bij stationair en lage toerentallen.
Gebruikersavatar
Ray537-010
Berichten: 1579
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Flossen van inlaat traject.

Bericht door Ray537-010 »

Met een menbraan heb je veel minder verlies.
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten