Flossen is niet zo heel bijzonder hoor, goed kijken naar de doorstroming van carburateur naar cilinder, alle benzine moet zonder stoten tegen pakking/inlaatspruitstuk/cilinder enz. lopen, uitaatpoort polijsten en mooi afwerken en vervolgens zuiger aan de inlaatkant 2mm inkorten en voor de rest afblijven
Flossen van inlaat traject.
Flossen van inlaat traject.
Gekopieerd van het nationale forum.
- Ray537-010
- Berichten: 1579
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Flossen van inlaat traject.
Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Re: Flossen van inlaat traject.
Kwam het zo tegen en dacht misschien wel handig.
Waarheid is dus toch weer anders.
Hij heeft het hier wel over een standaard cilinder.
Waarheid is dus toch weer anders.
Hij heeft het hier wel over een standaard cilinder.
Re: Flossen van inlaat traject.
Dat is toch ook de eigenlijke functie van een membraam om meer brandstof binnen te houden, lees terug spugen te voorkomen als ik het goed heb?Ray537-010 schreef:Soms zijn randjes nog beter als een hele mooie gepolijste inlaat.
Rob heeft zo nog 1 a 2 pk gevonden bij zijn racer.
Iets een vernauwing in het inlaattraject.
Bij mijn 50cc project heeft hij een opstaande rand gemaakt in het 20mm spruitstuk.
Een zuiger gestuurde (geen membraan) 2 takt spuugt heel veel brandstof weer terug richting carburateur.
Door dat schotje bovenin het spruitstuk kaatst een deel van die brandstof dan weer terug
Is mij verteld
Re: Flossen van inlaat traject.
Er is bij mij een membraan opgekomen om te voorkomen dat ie teveel brandstof kreeg.
Vooral bij stationair en lage toerentallen.
Vooral bij stationair en lage toerentallen.
- Ray537-010
- Berichten: 1579
- Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:36
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Flossen van inlaat traject.
Met een menbraan heb je veel minder verlies.
Zundapp Famel xf50 Feeling
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Zundapp 517 ks50 ss
Zundapp 517 92cc special
Kreidler Rs special
Kreidler lf
Kreidler lk600 100cc
Hercules Ultra 80 chopper
Honda mb8
Honda mbx80
Cagiva sst 350
Yamaha dt80 lc1
Yamaha rx80 se
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten