Als CS 25 geboren.

Ben je bezig met een project en wil je dit laten zien en delen met iedereen? Plaats het hier!
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door MarkN »

9
Bijlagen
IMG_20201106_133003.jpg
IMG_20201106_132937.jpg
IMG_20201106_132928.jpg
IMG_20201106_132917.jpg
IMG_20201106_133019.jpg
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door MarkN »

10
Bijlagen
IMG_20201106_133246.jpg
IMG_20201106_133235.jpg
IMG_20201106_133218.jpg
IMG_20201106_133030.jpg
IMG_20201106_133256.jpg
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door MarkN »

11
Bijlagen
IMG_20201106_133419.jpg
IMG_20201106_133406.jpg
IMG_20201106_133332.jpg
IMG_20201106_133320.jpg
IMG_20201106_133308.jpg
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door MarkN »

Euh, dit gaat met over de 450 foto's wel een heel langdurig werkje worden, even een andere oplossing zoeken.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door Wilbert »

Wel een engelen geduld Mark.
Alles zelfs kaal geschuurd? :!:
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door MarkN »

Merendeel heb ik gestraald, deels ook met de kom staalborstel in de haakse slijper.

Een van vorige eigenaars vond het nodig om het hele frame met aluminium tape te beplakken.
Waarom is me nog een raadsel..... :roll:

Frame is nadien ontlakt en gepoedercoat door Rainbow in Aalten in matzwart en zijdeglans afgelakt.
Spuitwerk in RAL 900X (ben het kwijt :D) van de tank, zijkapjes, koplamphuis en kontje is door mijzelf gedaan.

Geheel voorzien van een RVS bouten set, nieuwe kabelboom (ook zelf gemaakt) en van de nodige ditjes en datjes als lagers, rubber etc etc.
Kosten nog moeite gespaard zeg maar :lol: :lol:



Hier de link naar het album, https://zundapps.zeiler.it/#collection/ ... 9809d0330d
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door MarkN »

Inmiddels is de originele cilinder er onderuit en zit er een Athena 4 poorter op.
Ik wilde wat vermogen over hebben met de tourritten, vooraan rijden is niet zo mijn ding en als je achteraan rijd moet je af en toe even bijtrekken, en dan is het fijn als je wat over hebt.

De originele setup liep zo'n 57 km/h op de GPS, met de 4 poorter Athena loopt de brommer met de originele uitlaat en originele 14 mm Bing vlotjes richting de 70, wat ik nooit had gedacht.

Trekt goed op en is heerlijk stil, echt een fijne machine voor tourritjes met de N&N (Nozems & Nonnen)

Brommer was origineel niet voorzien van knipperlichten maar ik vind ze mooi staan, en dan hoef ik me handen ook niet vh stuur te halen. Vind het wel een veilig gevoel dat ze goed kunnen zien waar je naar toe wilt.

Ohja, en omdat 'achter Arnhem' in de avonden het licht uitgaat heb ik er een setje Led ingezet, alles via de accu die uiteraard word bijgeladen door de Kokusan ontsteking en een aparte aansluiting heeft om via een druppelader bijgeladen te worden.


Heb nu echt veel zin in een volgende restauratie, dus mocht iemand niet de tools en de handigheid etc hebben maar zijn brommer willen laten restaureren, dan stuur me maar een bericht, de materiaalkosten, poedercoaten/spuitwerk onderdelen etc zijn uiteraard voor rekening eigenaar, ik reken geen werkplaats tarief :D vind het gewoon een leuk tijdverdrijf en zal de brommer met net zo veel liefde als in deze is gestoken restaureren.

Misschien ga ik nog een special bouwen van iets maar met de huidige prijzen denk ik dat dat nog even op de lange baan gaat.
Gebruikersavatar
Rob
Site Admin
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 nov 2013, 18:27
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door Rob »

Een top restauratie Mark; heel leuk om te lezen. En je hebt ook nog eens twee rechterhanden, want alles ziet er professioneel uit.
We moeten weer eens jouw richting opkomen met de Zündapps, Misschien dat we een ritje kunnen organiseren met de andere Nozems? Ik lees zojuist dat het een warme zomer gaat worden..

Mooi album, het werkt perfect!
MarkN
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Als CS 25 geboren.

Bericht door MarkN »

Dank je Rob, op een paar zakkers na in het spuitwerk van de tank, uiteraard uitgeschuurd en opnieuw gespoten en 2 dolle draadjes in het achterwiel voor de tandwiel bevestiging waren er geen 'tegenslagen'.

De brommer liet zich als een droom demonteren en nadien alles weer fris gemaakt was ook weer monteren.
Veel foto's en aantekeningen gemaakt omdat de onderdelen catalogus niet altijd even duidelijk is in de volgorde, het ging daardoor allemaal zonder problemen.

Het hele project heeft ongeveer 6 maanden gelopen maar dat hadden ook makkelijk 3 a 4 weken kunnen zijn :lol:
Het poedercoaten was binnen 3 weken klaar, en verder heb ik dus heel rustig aangedaan om de wintertijd te vullen bij gebrek aan andere bezigheden.
Ik had alles verder goed voorbereid, met de onderdelen catalogus een boodschappenlijstje gemaakt van wat ik nodig had, en dat kon ik nagenoeg allemaal bij een niet nader te noemen verkoper aanschaffen (het was een keer en nooit weer bij die zaak)

Pfffff, een aantal delen waren niet op voorraad, terwijl de website wel aangaf dat het er was, nou was ik van andere zaken, b.v. een Rene vd Laar of Massink dat ook wel gewend maar daar werd het te veel betaalde (voor hetgeen niet leverbar was) altijd dezelfde dag terug gestort.
Maar met deze andere winkel had ik geen ervaring mee en na een week was er nog niks teruggestort, toen ik daarover ging bellen kreeg ik me toch een scheldkanonnade waar ik wel het lef niet vandaan haalde om hierover te bellen, ze zaten midden in een verhuizing en ik moest maar geduld hebben. Nou ben ik niet op me mondje gevallen :mrgreen: en heb de beste man dus even flink met steekhoudende argumenten van repliek gediend, en die nadien ook nog even per mail toe gestuurd, mocht het ergens op gaan uitlopen, maar toen ik dat deed kreeg ik, ik zou haast zeggen bedreigingen via de WhatsApp van hem.
Ik stond echt perplex, had voor bijna 500 euro aan onderdelen besteld en dan wordt je zo behandeld. Ik was er gelijk klaar mee.
Trouwens ook al had ik er maar voor 30 euro besteld, dan nog hoor je iemand fatsoenlijk te behandelen.

Het spuitwerk was nog de grootste uitdaging i.v.m. de kou die eind januari/begin februari kwam opzetten, maar met een paar elektrische kacheltjes en flink doorstoken lukte het toch om alles rond de 19 graden te krijgen. De zakkers waren gewoon gebrek aan ervaring, je doet het te weinig en daardoor ben je of de ene keer te voorzichtig waardoor je onvoldoende verf opzet zodat het niet mooi vloeit, de volgende keer denk je dan, oke ietsje erbij dan en dan ga je er net weer overheen. Maar goed ik had tijd dus de tank zit nu goed in lak :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten