Zündapp 529 gezocht

Kan je dat ene onderdeel al tijden niet vinden? Plaats hier een verzoek en wie weet heeft iemand het nog liggen!
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

Wordt rustig verder zoeken.
Toerseizoen is toch al bijna afgelopen.
Heb je de winter om eens rustig te zoeken.
Heb je wat gevonden, post het hier gerust.
Genoeg kennis om al van de foto(s) te zien of het een nette is.
Lyndsay
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2021, 12:42
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Lyndsay »

Hmm ja ik sta daar inderdaad wel voor open! Qua budget vind ik het veel belangrijker dat de prijs kwaliteit verhouding goed is. En verder heb ik niet zo veel eisen, maar een 4 voet lijkt me wel leuker rijden dan een 3 hand. Heb nog nooit op een 3 hand gereden, dus misschien klopt het niet, maar toch lijkt een 4 voet me leuker. Dat wordt denk ik nog even verder kijken dus :D
Als ik nog een leuke tegen kom zal ik het posten! Dankjewel!
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

https://m.facebook.com/groups/126964120 ... __tn__=C-R
Misschien is dit wat?
Blauwe 529 en staat ook nog youtube filmpje bij.
Lyndsay
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2021, 12:42
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Lyndsay »

Dit lijkt me inderdaad wel wat! Ik heb hem even een berichtje gestuurd voor wat meer informatie over de brommer. Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten?
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

Het beste is om iemand mee te nemen die er verstand van heeft.
Rij een stukje en rem met de achterrem en voorrem apart.
Voel je het pedaal schokken of de voorrem handle trillen dan is de trommel niet meer rond.
Is het minimaal, dan is het er nog wel uit te schuren.
Controleer of alle elektra werkt zoals het hoort.
Verlichting, groot en dimlicht, achterlicht, remlicht en eventueel knipperlichten en claxon.
Vraag even welke ontsteking erin zit: punten of elektronisch.
Schakelt hij lekker soepel en schiet niet uit de versnelling (wat trouwens vrij makkelijk bij te stellen is).
Doe het achterwiel even heen en weer als hij op de standaard staat voor controle speling op lagers en lager holle as.
Idem voor het voorwiel.
Voorvork vering en demping even controleren tijdens rijden voorrem inknijpen zodat ie in de vering schiet en er ook weer netjes uitkomt.
Speling balhoofd: kijk naar die chromen plaat onder het stuur of je die niet naar voren ziet bewegen bij remmen met de voorrem.
En dan de prijs: ik heb hem niet in het echt gezien, maar denk dat 2750 ook goed betaald is.
Misschien heeft hij wel rekeningen van de restauratie.
Zo hele waslijst.
Belangrijk!!! En voel even aan het blok bij aankomst. Is die nog op bedrijfstemperatuur, dan vertrouw ik het al niet.
Beste is een koude motor en koude start en zelf even warm rijden.
Kun je gelijk zien/horen hoe hij loopt als alles nog koud is. Warm heft een aantal (kleine) spelingen op en loopt ie gewoon mooier.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

Staat er weer 1 op FB.
Afbeelding
MarkN
Berichten: 300
Lid geworden op: 18 apr 2021, 10:48
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door MarkN »

Wilbert schreef: 20 sep 2021, 20:25 Misschien moet je eens gaan kijken naar de (nu nog) iets minder gewilde en dus goedkopere modellen.
Een sprinter 448
Begin jij nou ook al dat een Sprinter minder is? :o :shock: :cry: :mrgreen:
De 529 zijn imho zwaar over het paard getild en dat meen ik, wijkt ook maar marginaal af van de opbouw van een Sprinter, en mijn Sprinter rijd als een tierelier.

Mijn ervaring op dit moment is dat een goeie Zundapp, origineel en onverprutst de speld in de spreekwoordelijke hooiberg is.
Je zal er hoe dan ook nadien nog het nodige in moeten steken cq aan moeten doen.
En als er staat gereviseerd blok dan altijd vragen naar onderbouwing, facturen of foto's, er word helaas heel wat aangerommeld.
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

MarkN schreef: 22 sep 2021, 11:57
Wilbert schreef: 20 sep 2021, 20:25 Misschien moet je eens gaan kijken naar de (nu nog) iets minder gewilde en dus goedkopere modellen.
Een sprinter 448
Begin jij nou ook al dat een Sprinter minder is? :o :shock: :cry: :mrgreen:
De 529 zijn imho zwaar over het paard getild en dat meen ik, wijkt ook maar marginaal af van de opbouw van een Sprinter, en mijn Sprinter rijd als een tierelier.

Mijn ervaring op dit moment is dat een goeie Zundapp, origineel en onverprutst de speld in de spreekwoordelijke hooiberg is.
Je zal er hoe dan ook nadien nog het nodige in moeten steken cq aan moeten doen.
En als er staat gereviseerd blok dan altijd vragen naar onderbouwing, facturen of foto's, er word helaas heel wat aangerommeld.
Ja, sorry maar een Sprinter is gewoon rommel. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Net als een 540! :shock: Oei.............daar heb ik er 3 van. :lol:
Lyndsay
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2021, 12:42
Locatie: Didam
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Lyndsay »

Ik heb zojuist die blauwe even opgebelt, en hij zei dat alles goed liep, verlichting werkte en het meeste wel orgineel was. Hij wist alleen niet hoe hard de brommer precies liep want de kilometerteller flippert/hapert een beetje tijdens het rijden. Is dit makkelijk te verhelpen? We gaan 2 oktober even kijken en dan letten we even op de dingen die je allemaal opnoemde Wilbert! We gaan het zien!
Gebruikersavatar
Wilbert
Site Admin
Berichten: 3860
Lid geworden op: 26 nov 2013, 21:37
Locatie: Wehl
Contacteer:

Re: Zündapp 529 gezocht

Bericht door Wilbert »

OK, succes.
Deze nog gevonden op Facebook.
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 4192%22%7D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast